Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 2709 ggr
Rubiinen
2011-09-20 22:05

1 eller 2 innekatter?

Vad anser ni är bäst om man har innekatt, att man har en eller att man har två så de har sällskap av varandra?

Annons:
Maria
2011-09-20 22:09
#1

Jag har haft båda delarna och jag kan varmt rekommendera två katter.

Våra nuvarande skaffade vi med 8 månaders mellanrum så idag är de 9 respektive 8 år. Kastrerade hanar.

De leker och rusar runt i huset och den inhägnade trädgården. De busar med varandra. De tvättar varandra. De brottas så tofsarna ryker och de sover tätt ihop om nätterna.

Dessutom så har jag bättre samvete när de är ensamma.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rubiinen
2011-09-20 22:21
#2

Min mamma har en vit skogis på 1,5 år. Jag tycker att det vore bra om hon hade sällskap. En kompis måste bli av med sin hona på 3år (innekatt, 50% skogis). Jag tycker det vore bäst om hon fick lite sällskap.. De borde väl må bäst av att vara tillsammans?

ThereseEriksson
2011-09-20 22:54
#3

Jag tycker lätt att du ska ha två st. Jag fick min andra katt idag… de morrar men de löser sig nog:D

blondifire
2011-09-23 07:50
#4

allt beror på  omständigheter, att det skulle vara mer motiverat för att d är inne katt njaaa beror mer på hur mycket nuvarande katt är ensam och aktiveras

. att släppa ihop 2 vuxna kan vara lite klurigt så se till att det fins ställen dit båda kan ta sig ( hylla ,klösträd) sen är ju 2 st= dubbelt av allt..

S*Winsnes Wilda

LillyB
2011-09-23 21:25
#5

Två katter är helt klart bäst! Utan tvekan! Katterna kan fräsa, morra och va riktigt förbannade några dagar, men med tiden så kommer dom älska varandra :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

blondifire
2011-09-24 04:51
#6

fast det är inte riktigt så,#5. finns dom som aldrig lär sig gilla varann, en del tolererar varann,en del älskar o en del funkar inte alls ihop hur länge man än försöker,samma som med människor.. man ska inte förutse det värsta,inte alls,merparten som har 2 elr fler går det jättebra för men inte alltid.. man måste vara ärlig så t ex denna TS inte får en chock elr tror hon gör fel om det inträffar..

S*Winsnes Wilda

Annons:
LillyB
2011-09-24 13:25
#7

#6: Ja självklart finns det alltid undantag inom allt, men oftast går det bra :) Formulerade mig lite tokigt.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Upp till toppen
Annons: