Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 1901 ggr
LillyB
2011-09-19 01:21

Era katters foder?

Vad utfodrar ni era katter med? Märke, sort och varför? Glad

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
FruFilur
2011-09-19 07:46
#1

Oj, allt möjligt!

Torrfoder : Blandar Orijen, James Wellbelowed och Eukanuba (ca 40-50% Orijen, och sedan 25-30% vardera av de andra två) och sedans strösslas det med lite RC Outdoor för den goda smakens skull.

Blötfoder : Bozita, olika smaker i gelé eller sås (paté ratas) eller, om vi är på resande fot, Whiskas portionspåsar

Övrigt : Smakbitar av rått nöt-, gris- och kycklingkött, VitaCraft godispinnar (godast smakar den Taurin-förstärkta sorten) och Thrive/Cosma frystorkat godis.

Blandningen av torrfoder började vi med när vi skulle försöka göda upp vår fertile tunnis, och han var lite kinkig, men nu så är det så gott så gott så… Blötfoder skulle jag helst vilja att de åt mer av, men jag är för vekhjärtat för att klara av att förneka Pejst sitt älskade knaper…. Sen tycker jag att det var smidigt att deras magar är vana vid olika sorters mat, så att risken för magkrash minskar vid ett foderbyte.

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Labolina_73
2011-09-19 09:34
#2

Jag ger mina Eukanuba torrfoder och ibland blötmat men dom har en förmåga att bli lösa i magen då så jag undviker det gärna..

Jag ger dom oxå köttrens och köttfärs ibland när jag lagar mat.

Att jag ger Eukanuba är för att jag tycker att det är ett av dom bättre torrfodrena.

//Linda

Nina-R
2011-09-19 11:08
#3

Mina får Royal Canin, mina katter har alltid mått bra av det så jag ser ingen anledning att byta. Lagom hull, fina pälsar, bra avföring.
Jag ger ibland lite blötmat, men för det mesta får dom tex tonfisk eller annat som variation. Blötmaten ger lätt lite risiga magar av ngn orsak.
Men tonfisk, makrill osv är himla populärt!

/SE*Barababelle's

bustrollet
2011-09-19 21:30
#4

Har provat Hills,royal canin,eucanuba.Men nu använder jag Iams mulriple cat.Ett bra foder till hyfsat pris.Iamas är ju "lillebror" till eucanuba med bättre pris. muliple cat funkar toppen då man har flera katter med lite olika behov.Fodret motverkar urinsten och hårbollar.Och det bästa är att det finns i 15 kg säckar för 599kr.Mina< kissar älskar det.  Som blötfoder blir det mest Bozita  eller gourmet småburkar. Sen blir det lite godare när det är fest. räkor,kyckling eller tonfisk.. är ju en hel djungel med alla foder men jag känner jag hittat rätt till mina_:)

LaSadie
2011-09-19 22:05
#5

Vi har lite olika här hemma.

Lea, huskatten och Mim äter RC torrfoder, försöker få i henne mer blötmat, men hon svälter hellre ett tag än att äta blötmat. Torrisarna står alltid framme.

Till Dakota, Ruso och Custer får dom blötmat på morgonen. En halv tetra från antingen Mjau eller Bozita. Sen under dagen får de för det mesta andra halvan av paketet, och/eller barfaktig mat. Alltså rå mat, i det finns lever, hjärta, kött, kött med ben och benmjöl inblandat. Skulle vilja helbarfa, men har inte kunskapen samt alla katter äter det inte.

Upp till toppen
Annons: