Annons:
Etikett04-färger-mönster
Läst 1792 ggr
Labolina_73
8/28/11, 8:35 PM

ang vita katter?

skriver man alltid ögonfärgsnumret i ems koden?

mvh Linda

Annons:
amandanaemi
8/29/11, 1:07 PM
#1

Eftersom vi inte har uppdelat efter ögonfärg på skogkatten så behöver man inte ha med ögonfärg. På PER/EXO går de ju i olika grupper beroende av ögonfärg.

Så vill du ha med ögonfärg på katten så går det, men det är inget måste.

LaSadie
8/29/11, 1:09 PM
#2

Är inte det ändrat? Att man ska ange katten ögonfärg inom alla raser i stamtavlan (var jag nu läste det, Våra katter kanske?)

amandanaemi
8/29/11, 1:16 PM
#3

Detta har jag isåfall missat! På Fifes hemsida står det dock fortfarande : "The next element of the EMS code is a numerical designation for eye colour, which must be used with breeds that are judged in separate classes according to eye colour. In white Persians and British, for example, there are blue-eyed, orange-eyed and odd-eyed white colour classes."

LaSadie
8/29/11, 1:28 PM
#4

Om jag inte uppfattade det helt fel så står det i ledaren i senaste numret av våra katter.

Labolina_73
8/29/11, 2:27 PM
#5

ahaa,, olika bud här.. :-) tåls att kika upp närmre innan jag skickar  in om stamtavla.. :-)

tack..

//Linda

LaSadie
8/29/11, 2:44 PM
#6

Ring till Sverak och fråga. De borde ju veta ;)

Annons:
LittleL
9/7/11, 11:42 PM
#7

Efter årsskiftet ska även den vita Skogkatten ha med ems-koden för ögonfärg. Men än så länge går det tyvärr inte.

Jag tror det kan bli struligt för oss skogisfolk eftersom vi inte färgavlar på samma sätt som t ex Perser. Därför har vi svårare att veta vilken ögonfärg katten kommer att ha till slut. Har själv fött upp en vit katt som hade bärnstensfärgade ögon tills han var nästan 1½år, för att sen bli gulögd. Vi får hoppas på mycket blåögda katter, dom är lättast att se när dom är små och ska registreras;)

/Sylvia

Upp till toppen
Annons: