Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 3689 ggr
mathiason
8/2/11, 9:06 PM

Våg för djur/bevis

Hejsan!

Undrar vart ni har köpt era vågar. Och vad dom kostade/kostar.

Är väldigt intresserad att köpa en sådan så man kan hålla koll på vikten =)

Mvh Jessica

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

Annons:
-Tinis-
8/2/11, 9:32 PM
#1

Jag köpte min våg via Skogkattslingan och är nöjd med den.

http://skogkattslingan.com/webshop.php#thumb

mathiason
8/2/11, 9:40 PM
#2

#1 Tack för tipset =) Vet du om det finns andra ställen?

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

EvaSe
8/3/11, 4:42 PM
#4

Jag använder en vanlig bagagevåg, som finns på Kjell&Compani eller Clas Ohlsson för runt hundringen.

Jag har vägt transportburen tom, och sen väger jag katt och bur. Enkelt och billigt!

/EvaS   S*Capsicum´s

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

AlexH
8/5/11, 10:36 AM
#5

jag har som #4 köpt en "fiskvåg" på kjell och CO. den ser ut som ett handtag med en kedja och en stor krok under.. på handtaget är digitala siffror och den väger från 1 gr - 5 kg

Jag har sytt en speciell tygkorg/väska som jag har katten i och hakar på kroken.. så är det bara att hålla den still i luften så ser man vikten (minus tygväskan då)

funkar lika bra på vuxna katter som på nyfödda :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Kronängens
8/24/11, 5:27 PM
#6

Jag har också en fiskvåg med handtag, kedja och krok, men min tar vikt upp till 30 kg. Jag har lärt mina katter att hoppa in i en korg med handtag när jag vill väga dem. Korgen med katten i lyfter jag sedan upp på kroken. Mycket praktiskt. Om inte det fungerat kunde man ju väga tom bur, nollställa vågen och stoppa in katten.

Om jag minns rätt kostade vågen ca 600 kr. Kommer inte ihåg vad fiskeaffären hette, men sådana måste finnas i varje fiskeaffär tycker jag.

Annons:
AgnetaB
8/24/11, 8:45 PM
#7

Jag vill också köpa en våg ,både till vuxna o kattungar så det var bra att se vad andra har.

Kronängens
9/1/11, 10:30 PM
#8

Till mina kattungar har jag en köksvåg som jag ställer en skål på. Den vågen tar bara upp till 5 kg så det fungerar inte på de vuxna. Dessutom har jag inte en tillräckligt stor skål för dem. Korg som jag använder till fiskevågen plus katt väger för mycket dessutom.

Wichita
9/24/11, 9:58 PM
#9

Den här finns ju:

http://www.ellos.se/dv/1-Elektronik-Hem-hushall-Barn-Baby/Topcom/_/N-h13Z1z13zzrZ1z141xe?Nr=280141

borde fungera för katter också hihi..

Annars funkar ju en fiskevåg, går att ropa in för runt hundringen på tradera. Celine sitter iaf snällt i en lite stadigare påse från "Gina Tricot" och väger sig på fiskevågen.

-Tinis-
2/22/12, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hittade denna våg för 199:- på clas ohlson. Liten och smidig är den och om jag läst rätt så väger den upp till 10 kg och med en exakthet på 2g.

Smaraldus
2/23/12, 10:40 AM
#11

Lägger en tass här :-)

www.smaraldus.eu

mathiason
2/23/12, 3:46 PM
#12

#10 Jag har köpt en sån nu =)

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

Kronängens
3/1/12, 12:05 PM
#13

En fråga till 10 och 12:

Jag var och kikade på den vågen. Den är ju rätt liten. Det måste vara lätt att väga kattungar på den, men hur gör ni när ni väger era vuxna? Det är ju för liten yta att sitta på.

Annons:
-Tinis-
3/1/12, 1:07 PM
#14

#13 Ställ en bunke eller balja på vågen och nollställ den. Sätt sedan katten i bunken/baljan. Jag vägde min hankatt på det sättet här om dagen och det funkade utmärkt. :)

Kronängens
3/1/12, 1:37 PM
#15

#14 Med bunken på, kommer du åt att se displayen då, eller har vågen ett pipljud när den är klar med vikten så att man kan ta av katten och se vad den vägde?

Jag brukar väga mina i en korg som jag lyfter upp. Den här vågen verkar käck Jag har en liknande som jag använder till kattungevägning men den går bara till 5 kg vilket inte fungerar på mina vuxna tillsammans med korgen, men jag undrar om inte min korg är för stor för den här nätta med vackra vågen… Fast bunkar har jag väl också förstås. Min största katt känns lite stor för de bunkar jag har, men det kanske går. Får prova.

-Tinis-
3/1/12, 4:52 PM
#16

#15 Jag hade inga problem att se displayen. Vissa av mina katter gillar att krypa ner i hinkar så det borde ju också funka.

Upp till toppen
Annons: