Annons:
Etikett09-kattungar-till-salu
Läst 8439 ggr
LaSadie
5/22/11, 1:47 AM

Kattungar till salu

Har tre kattungar till salu här hemma som är födda 2011-02-15.

Det är två hanar och en hona.

Mammakatt är S*LaSadie Dakota g 23 och pappakatt S*Sannafjällets Lodzilla ns 09 24.

Har en tråd innan med hela kullen som heter S*LaSadies tredje USA-kull.

Mer info och bilder på kullen finns på vår hemsida www.lasadie.com

Annons:
LaSadie
5/22/11, 1:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Först ut kommer Custer som är en hane. Han har EMS kod n 23, bruntigré.

Custer är en kille som behöver komma till et hem som har tålamod och lugn. Han är lite blyg, men när man har vunnit hans tillit så är han så himla mysig. Han kommer nu upp i soffan och piper lite för att han vill gosa. Han kurrar högt och stryker sitt huvud mot ens eget. Han är snabb och kvick i svängarna.

Ätar i princip allt vilket syns nu på honom då han har bra benstomme och även veterinären påpekade att han var mycket "stabbigare" än sina syskon.

LaSadie
5/22/11, 1:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nästa hane är Fargo som är svartsmoke!

Fargo är killen som har mycket go! i sig och backar inte för att hitta på bus eller bråka med sina syskon eller sin mamma. Han är störst i kullen tillsammans med Ruso (som stannar hemma). Fargo är nyfiken och snäll, men när han inte får maten tillräcklgt snabbt så får man ett nyp på hälsenorna eller klättrar upp längst med benet.

Fargo sover gärna tillsammans med en i sängen och just nu när jag skriver detta så ligger han och Custer bredvid mig och sover sött. Fargo har inte samma önskemål som Custer utan kan komma till ett hem där det händer saker och finns andra katter.

LaSadie
5/22/11, 2:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sist ut är Roscoe n 23, bruntigré som Custer men har mycket mera fluff än sin bror samt söta små tofsar som pryder öronen.

Roscoe var tidigt bokad, men samma vecka som leveransen skulle ske så blev hon avbokad. Roscoe var den som var först fram och hälsade på en när man kom till bolådan och är nu tillsammans med Fargo den som kommer och möter en i hallen. Hon är väldigt gosig och kommer till en och kurrar för mer gos.

Hon är även en bestämd dam, hon vill inte fotas längre vilket har gjort att jag har tusen bilder på en arg, med ryggen vänd mot en eller där hon ser hemskt olycklig ut… Det är drag som man bara lärt sig att älska med henne :)

LaSadie
5/22/11, 2:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sen ett härligt "Jag vill inte vara med" foto

LaSadie
6/13/11, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

De är fortfarande till salu våra vackra kattungar :)

På bilden är Custer

Sissi
6/14/11, 1:05 PM
#6

Vilka sötnosar! Kyss

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Annons:
LaSadie
6/14/11, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tack :)

Svartasaga
6/14/11, 8:04 PM
#8

Vilka underbara kattungar :)

Fridaybrew
6/17/11, 3:42 PM
#9

Dom är härliga personligheter och vackra =)

/Fridaybrew

LaSadie
6/19/11, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Custer kommer förhoppningsvis med på Järva. Kom förbi och kolla in Fröken Morrhår (Ruso) och Lilla Pip (Custer)

LaSadie
6/19/11, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Fröken Morrhår

flugufrelsarinn
6/20/11, 7:13 PM
#12

Åh Roscoe är jättefin!!! Fast jag bara undrar, varför står hon som "endast sällskap" på hemsidan?

LaSadie
6/20/11, 8:34 PM
#13

På besiktningen så märkte de att hon eventuell har en lindirg knick mitt på svansen så hon ska kastreras. Visst kan hon ställas ut men hon ska inte avlas på :)

Roscoe är så vacker och mysig så det är synd med knicken, men hon är den perfekta sällskapskatten.

Annons:
AgnetaB
6/22/11, 9:58 AM
#14

Rosco är väl för söt med alla vita morrhår o ögonbrynshår(heter det så)!

Tråkigt med knicken men så är det med alla avel.

LaSadie
6/22/11, 1:39 PM
#15

Sånt som händer, men hon är den mest gosiga katt som finns och den är nog den mest minimala som finns. Känner den inte själv längre. På besiktningen kunde man ana den lilla knicken, men nu känner man den inte öht.

Menar du Ruso eller Roscoe :)? Men annars är Rusos morrhår helt otroliga, så sött

Fridaybrew
6/22/11, 3:47 PM
#16

roscoe var den mest stressade katten i bilen på väg till besiktningen. Så vi misstänker att det var en stressknick. För på besiktningen kände vi den allihopa men när vi kom hem senare på kvällen och därefter har den inte kännt/synts till. Dock så sa  veterinären att den är det minimalaste men måste skriva det jag känner, vilket är korrekt. Får se på nästa besiktning helt enkelt om den är då med. Får bilträna henne lite innan dess så går det nog bra hoppas jag.

/Fridaybrew

AgnetaB
6/23/11, 8:29 AM
#17

#15 menar svarta med nosbläs o alla morrhåren, ser ju så gulligt ut då de är vita.

Stressknick har jag aldrig hört?

Liten text det blev då.

LaSadie
6/23/11, 12:34 PM
#18

#17 Det är Ruso :) Hon är den med vita bläsen och henes morrhår är het fantastiska

LaSadie
7/4/11, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Nya bilder på våra vackra kattungar Kyss

Ingen bild på Fargo som har så mycket spring i benen så de blir mest suddiga de som blir.

Custer först

LaSadie
7/4/11, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Sen vackra Roscoe

Annons:
piamaria
7/6/11, 12:03 PM
#21

Vill ha! Kyss

LaSadie
7/6/11, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

#21 ^_^

[zannapettersson]
7/14/11, 7:30 PM
#23

Oh, att inte hjärtat smälte när man såg Fargo, otroligt fin :)

LaSadie
7/14/11, 7:53 PM
#24

#23 Han är så vacker och gosig, hade mysstund med honom i morse och han kurrar såååå högt Kyss

Fridaybrew
7/16/11, 5:19 AM
#25

Custer kommer att vara på utställningen idag i Haribohallen Haninge. Även syskonen Ruso och Mckenzie kommer vara där.

/Fridaybrew

LaSadie
7/31/11, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Roscoe har hittat en familj med söta Custer och Fargo är fortfarande till salu

Fargo först. Svartsmoke hane med en vikt på 3,6 kg, långbent och lång men fortfarande med stomme. Härlig personlighet som kräver ett hem med en annan katt som klarar av en katt som har mycket energi

LaSadie
7/31/11, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Sen har vi Custer, har en kroppsform som påminner en om en tanker 3,1 kg :) Stabil och stabbig, inte samma långa kropp som Fargo men väldigt snygg. En katt som skulle trivas med en kattkompis eller ensam då han ibland lätt körs över av sina syskon, lite för snäll för att säga ifrån Oskyldig Saknar ordentliga öron men kan inte få allt :)

Var på Järva med honom då han kom ex 2(3) efter S*NC's Just Dance (supersnygg kille)
Custers bedömning
Type: Ex very heavy boning medium high on [type]
Head: Ex ??????? ex long straight profie, chin is today weak
Eyes: ex ? + well open + oval style
Ears: bit too small
Coat: Still baby furr
Tail: ex long
Condition: ex
Sweet temper, but shy

Annons:
LaSadie
8/8/11, 9:23 PM
#28

Förstår inte varför man har massa honor, killarna i kullen är helt fantastiska. Ligger gärna bredvid en i soffan och myser. Imorse hade jag en Fargo i famnen som inte kunde får nog med kel Kyss

LaSadie
8/21/11, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Nu är bara fina Custer kvar till salu, är lite sugen att ha kvar myskillen här hemma. Att ha den stora hanen som jag alltid drömt om, synd att han har fel färg *hahahaha*

Han är otroligt tillgiven och mysig när han litar på en, kan komma närsomhelst och kräva gos. Fluffig som bara den som man gräver ner handen i Glad

LaSadie
8/24/11, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Är inte van vid hanar och blev helt förskräckt när han hoppade på sin syster Rynkar på näsan så snart blir han kul-lös ^_^

choiicho
9/4/11, 3:12 PM
#31

Custer är ju hur fin som helst! Precis den teckning och uteseende jag är ute efter. De lite vildare sådär. Synd bara att jag inte har läget för katt just nu :(.

LaSadie
9/4/11, 5:31 PM
#32

Det är synd. Custer är en vacker katt, ser så manlig ut även om han bara är en lite bäbis i våra ögon :)

Sebastian Ericson
4/18/13, 4:53 PM
#33

Är Custer fortfarande till salu? Isåfall hur mycket kostar han?😂

Fridaybrew
4/18/13, 6:16 PM
#34

Du har inte råd med honom 😂😂😂

/Fridaybrew

Annons:
Upp till toppen
Annons: