Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1389 ggr
[michaelalundgren]
4/7/11, 9:21 AM

Näta in en balkong utan tak..

Någon som har tips eller förslag på hur man kan näta in en balkong utan tak. Gudrun börjar bli rastlös, och jag känner att jag inte vill behöva hålla balkongdörren stängd.

Men det finns varken en balkong över eller något tak, och hur gör man bäst då för att hon inte ska klättra över? Att lägga nät över som tak håller ju inte vintertid heller.

Annons:
AlexH
4/7/11, 10:53 AM
#1

lägg kompostgaller som tak, de är stadigare och håller för snön på vintern. sätt en gardinstång (en sån där vanlig platt) som tvärslå tvärs över som kompostgallret kan vila på så att det inte viker/sjunker på mitten då du antagligen måste sätta ihop flera för att täcka hela taket

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

-Tinis-
4/8/11, 9:21 PM
#2

Hur klättringsbenägen är hon? Har sett en enkel lösning där höga bambukäppar sattes fast med buntband på insidan av balkongen och sedan fäste man hönsnät vid dessa. Nätet bar inte att klättra på så katten kom inte särskilt högt. Annars får du väl komma och kolla på min lösning med träramar fastsatta i balkongräcket.

[michaelalundgren]
4/9/11, 9:01 PM
#3

Jag vill inte riskera något. Vet att hon är en sån katt som studerar alla rymningssätt som går in i minsta detalj.

Hon vet också att gräset på andra sidan FAKTISKT ÄR grönare på andra sidan :)

Men Tina, jag kommer gärna med någon gång och kollar på din balkong, och självklart katterna :)

EvaSe
4/10/11, 8:36 PM
#4

Vi har iofs rastgård ute, men den har inte heller tak. Testad på dotterns Houdini till huskatt. Ta med dig Angelike nån gång och kom och kolla på den, så kan vi erbjuda både fika och kattungegos.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

mammakatt
4/10/11, 9:07 PM
#5

Vi kommer kan inte motstå Kattungegos och fikaCool

Jätte grattis till kattungarnaGlad

Angelike

Upp till toppen
Annons: