Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 794 ggr
LaSadie
2011-03-21 23:02

Hur får jag Custer att börja äta?

En av kattungarna i vår kull vill inte äta riktig mat än. Custer är stenhård med att inte öppna munnen för nått annat än Dakotas mjölk.

När de andra rusar fram för att äta så sitter han en bit ifrån och bara kollar på Gråter Mitt blödiga hjärta bara smälter för den har lilla killen.

Det som jag har serverat här hemma som inte har funkat även om jag har gett honom en egen plats att äta på osv. *Köttfärs, funkar inte ens genom att trycka in lite i munnen, (hans käkar är vääääldigt starka btw.) *Nötfärs med äggula *kyckling i små bitar *mousse mat i olika former, inte alls intressant *torrfoder står framme men de går i det hellre än att äta av det

Av mina ideér funkar inget alls och vill gärna ha nån dunderkur som kanske funkar Tungan ute

Annons:
Seerath
2011-03-22 12:06
#1

Har du provat med kycklingfärs? har hitills inte träffat en kattunge som kan motstå det.

LaSadie
2011-03-22 12:34
#2

Kan testa… men jag har försökt med kycklingfilé i små bitar som inte funkade. Oh well, gör ett försök :)

EvaSe
2011-03-22 17:39
#3

Har du prövat mjölkersättning? Blanda i litelite mat typ köttfärs eller mousse så att det blir som välling och testa. Gillar han det kan du göra röran tjockare vartefter.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

LaSadie
2011-03-22 17:42
#4

#3 Det kan jag testa… han är så himla envis och om han är så kär i mjölken så kan det funka

LaSadie
2011-03-26 16:28
#5

Testade med KMR och köttfärs, mumma tyckte de andra. Fick dock Custer att äta lite. Dakotas kycklingvingar låg framme och delade loss lite kött från dom som jag lirkade in i munnen, efter några bitar började han slicka på mina fingrar och han fick mer och började sedan att tugga på lite ben. Så hoppas att han fortsätter :)

Upp till toppen
Annons: