Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1623 ggr
UncutDiamond
10/31/06, 3:34 PM

Reg. i pawpeds?

Jag undrar, hur långt tid brukar det ta att skicka in till Pawpeds? Jag har skickat in mina stamtavlekopior för flera månader sen, utan resultat .. Undrar om jag inte har skickat fel, vart skickar ni era stamtavlekopior?

Annons:
Seerath
10/31/06, 4:04 PM
#1

Det kan ta jättelång tid ibland, jag tror dom har mycket att göra. :/

Jag mailade in mitt iaf.

UncutDiamond
10/31/06, 4:04 PM
#2

Vad är det för mail adress?

Seerath
10/31/06, 4:11 PM
#3

okeechobees@spray.se tror jag, står på pawpeds sida. Finns annars lite info under Pawpedstråden.

UncutDiamond
10/31/06, 4:19 PM
#4

Men jag har inte hittat e-mail adressden på pawpeds ..?? Generad

fjellans
10/31/06, 4:28 PM
#5

Dom finns  på sidan under submit info, för varje ras// Rita

UncutDiamond
10/31/06, 6:41 PM
#6

#5 Tack Rita! :) Du är en ängel :)

Annons:
Kronängens
10/31/06, 6:43 PM
#7

Jag fick in min katt efter tio dagar ungefär. Jag skickade in stamtavlan för en månad sedan ungefär.

Runsviks
10/31/06, 7:30 PM
#8

Finns föräldrarna med i pawpeds så behöver ni inte skicka in stamtavlorna… eller har jag fel?

Jag skickade in vår sista kulll sent en kväll och Sussie hade  lagt in kullen dagen efter. Men jag har varit med om att det har tagir tid också.

Mindfields
10/31/06, 7:53 PM
#9

Jag mailade in mina uppgifter på mya tjejen eftersom ett av syskonen redan var med, men det har inte hänt nåt. Det var nog snart en månad sen.
Jag känner iofs ingen panik över det ännu ;)

fjellans
10/31/06, 7:55 PM
#10

Ursäkta vaför 2 trådar om detta,,,,,,,,,,,,,, verkar vara en upprepning ,,,,,,eller?????????????

Denna kommentar har tagits bort.
Mindfields
10/31/06, 8:00 PM
#12

Det kan nog inte hjälpas att det blir både två o tre trådar i samma ämne. Alla som kommer in här har inte varit med från början o vet inte att trådarna redan finns. Vet kanske inte riktigt heller hur forumet fungerar etc, o vill kanske bara posta sin fråga. LITE överseende, för egentligen, vad spelar det för roll?

RolfH
11/1/06, 6:35 AM
#13

I eftertankens kranka blekhet. Det fungerar säkert med två trådar i vissa ämnen utan att det skall upplevas som stökigt. Men glöm ej bort ursprungstråden.

//RolfH

Annons:
UncutDiamond
11/1/06, 12:19 PM
#14

#12 Jag tror att det är sundt att alla som har en undan ska kunna skriva det, även om det finns en tråd i ämnet. För dom som kommer nya kankse inte har någon större lust att läsa igenom det som är flera månader gamla som vi redan har skrivit för länge sen. Jag tror att det är bra att trådarna inte blir så långa, då är det ju mest dom som har varit och pratat som svarar, kanske inte någon ny som orkar läsa över 100 svar? Och då måste det ju kanske bli en ny tråd, och alla svarar ju på det dom vill. Så jag håller med dig  Mindfields att det kan nog säkert bli båda två- tre trådar, och vad spelar det för roll?

#13 Tusen tack Rolf :)

shanarya
5/30/11, 11:15 AM
#15

Hejsan

Jag hittade just denna sida där det diskuterades om NFO stamtavlor i Pawpeds.

2005-2006 slutade jag med att lägga in stamtavlor i Pawpeds efter en tids sjukdom.

Yvonne som hade SBI databasen tog över och jag är jätte ledsen över att det inte fungerat som det ska.

Mvh

Sussie S*Okeechobee's Norska Skogkatter

Sissi
5/30/11, 11:51 AM
#16

Jag mailade en stamtavla i förra veckan och det tog bara några dagar så låg den ute på Pawpeds.

Jag mailade till: nfopawpeds@gmail.com

/Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

LaSadie
5/30/11, 1:24 PM
#17

Samma här. Skickade in den 22/5 och fick svar den 24/5 att de låg inne samt att jag fick Dakotas färg ändrad :)

blondifire
5/30/11, 6:13 PM
#18

använt samma adress som # 18. maila bara in kattens uppgifter samt namn på föräldrarna om dom redan finns där, annars en kopia på stamtavlan. aldrig behövt vänta mer än en vecka..

S*Winsnes Wilda

RagSkog
6/17/11, 11:20 PM
#19

Vill göra en rättelse här:

"Hejsan

Jag hittade just denna sida där det diskuterades om NFO stamtavlor i Pawpeds.

2005-2006 slutade jag med att lägga in stamtavlor i Pawpeds efter en tids sjukdom.

Yvonne som hade SBI databasen tog över och jag är jätte ledsen över att det inte fungerat som det ska.

Mvh

Sussie S*Okeechobee's Norska Skogkatter"

Jag hade hand om Ragdolldatabasen, SBI har jag aldrig haft.

Det är nu ett tag sedan jag överlämnade Skogisarna till Kristina Evers.

Under den tiden jag skötte nfodb så fick jag inte in några klagomål och har inte hört att det kommit in några till Kristina heller, så vad Sussi menar med att hon är ledsen att det inte fungerat som det ska vet jag inte. Kristina gör ett jättebra jobb med databasen och jag är helnöjd med min "efterträdare" Glad Fortsätt ditt arbete Kristina, du är guld värd!!!

Tycker det är sorgligt med Sussies påhopp!

Wichita
9/11/11, 8:51 PM
#20

När jag lade in Celine så tog det inte alls lång tid, har du skickat uppgifterna till rätt adress?

Man behöver inte skicka in stamtavlor utan bara maila de uppgifter som står i PawPeds.

http://pawpeds.com/db/?a=i&g=4&p=nfo&date=iso

Annons:
blondifire
9/12/11, 11:45 AM
#21

tråden startades 2006 så kanske inte så aktuell längre…..

S*Winsnes Wilda

Upp till toppen
Annons: