Annons:
Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 2212 ggr
Tinis
2/1/07, 7:56 PM

När blir man "kattakärring"? :-)

I många år hade jag bara en katt och alla jag känner tyckte att det var "gulligt". När min andra katt flyttade in så fick jag frågan: "Ska du ha EN TILL?" När min tredje katt flyttade hit så fick jag höra: "Nu har du allt blivit en riktig KATTAKÄRRING." När jag skaffade min fjärde katt så skakade folk bara på huvudet.

Min fråga till er är följande: Hur många katter anser ni att man ska ha innan man kan titulera sig som en äkta "kattakärring"?FlörtSkrattandeFlört

Annons:
WesthKiowas
2/1/07, 8:13 PM
#1

Kattkärringar är väl vi alla lite till mans, tror inte antalet katter har nån större betydelse Glad Det handlar nog mer om hur stort intresse man har av katten/katterna. Så vi som är här inne på forumet tex. är nog kattkärringar mest hela bunten Skrattande Ja, just det, vi är ju en och annan kattgubbe här också! Icke att förglömma, hi hi.

/Camilla "kattkäring & stolt" Westh

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Tinis
2/1/07, 8:20 PM
#2

Alla "kattagubbar" är givetvis också varmt välkomna i gemenskapen. Glad

Bengan
2/1/07, 8:25 PM
#3

Jag har fyra skogisar tilsammans med mig fru, men eftersom jag är man så blir jag nog aldrig en "kattakärring"Flört

Mvh Bengan

WesthKiowas
2/1/07, 8:35 PM
#4

#3 Du är en äkta kattgubbe istället du BenganSkrattande

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Zygots
2/1/07, 8:48 PM
#5

Har varit "kattakärring" i hela mitt liv, till och med INNAN jag själv "kunde" ha egen katt. Så, jag tror många av oss varit "kattakärringar" sedan födseln….Skrattande..ok, "Kattagubbar också då……….Flört

//Annika

Krusmons
2/1/07, 10:03 PM
#6

Skulle väl vilja rätta till detta begrepp lite och ändra från "kattakärring" till "kattakäring"… några kärringar är ju ingen av oss vad jag vet men däremot är våra katter käringar till oss så jag tycker att det låter bättre…  jag är då ingen kärring och ingen som jag känner är det heller…Flört

Annons:
Tinis
2/1/07, 10:07 PM
#7

#6 Hihihi…det har du förstås rätt i. Glad Jag citerade bara människor i min omgivning. Fast å andra sidan är jag ju, precis som Camilla, en stolt kattakärring. Glad

Lullan1
2/1/07, 10:49 PM
#8

Ok, då var man en kattakärring nu då med 3 st älsklingar hemma!

Tinis
2/1/07, 10:51 PM
#9

#8 Jajamensan! Flört

EddaM
2/3/07, 10:32 AM
#10

Vilken go fråga tycker jag=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Keso
2/3/07, 12:08 PM
#11

#10 Håller med.

 Kattakärring låter lite gulligt, men det är lagomt så gulligt med kattanter som vi säger på jobbet vilka iofs kan vara farbröder med (men de samlar oftare på skrotbilar än katter). Jag tycker nog inte antalet katter avgör om man är kattant eller inte utan mer hur man samlar på sig djur i ngn konsig missriktad djuvänlighet. Finns nog inte en kattsamlare som inte kallar sig för djurvän men, deras djurvänlighet kan bli så fel.

För icke djurägare är man nog kattakäring även om man har få katter. Själv har jag fått höra ordet zoo flera gånger…

Tror inte att vi här inne kan bil riktiga sådana som vi kallar kattanter, men… för att vara på den säkra sidan har sagt till mina barn att börjar jag samla på mig så mkt djur att det går överstyr måste de agera. Känns som en bra försäkringSkrattande

Tinis
2/3/07, 11:21 PM
#12

Så här långt ser det ut som att ni tycker att man bör ha 5-9 katter (fast egentligen skulle det ju ha stått 6-9) för att få titulera sig kattakärring. Jag, som än så länge bara har fyra, får väl se till att utöka kattskaran snarast. Flört

[Pimme]
8/12/07, 3:47 PM
#13

Jag rösta på 5-9.Glad

Annons:
ingela-anthon
8/12/07, 7:42 PM
#14

Jag röstade också på 5-9 katter.

UncutDiamond
8/13/07, 12:28 AM
#15

Jag har 8 katter men skulle ta illa upp om någon kallade mig för kattakärring. för mig är det ett skällsord från dom som inte förstår hur man kan ha fler än 1 katt,och det känns som om dom tror att man bor i en ladugård som det luktar hemsk i och att katterna kissar och skiter på golven. men det är klart om någon som har fler katter skulle säga det på skämt så. Men jag titulerar mig inte som kattakärring utan som en stolt kattälskareFlört Kattakärring tror jag att man bli när man har tagit sig vatten över huvudet och inte fixar att sköta sina katter längreFundersam

/Theresa

Sissi
8/13/07, 12:36 AM
#16

Blev nog katt-kärring under tiden då jag bara hade en katt, nu har jag fem och skulle inte dra mig för att skaffa en till…någon gång.

Men vi har ju startat en "katt-junta" också!
Vi åker runt och fikar hos varandra, samt tittar på allas fina katter och har man tur så finns det även kattungar i huset.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

bustrollet
8/13/07, 12:49 AM
#17

Skulle nog kalla mig för kattokig istället.hade bara en kisse först och på ett år har jag blivit med 3 st till hihi.När jag berättade för mina kompisar och andra så sa dom,men Madde jag tror du blivit tokig! Nja lite kanskeFlört

Ixatrixa
8/13/07, 12:51 AM
#18

I am catwoman, hear me roar *fnissar*

ariel
8/13/07, 1:38 AM
#19

Har 6st kissar…. Min mamma brukar säja: "Du börjar bli som katt-tanta"Undrar vad hon menar med det!?Skrattande

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

skogisen
8/13/07, 2:27 AM
#20

Självklart är man en Kattakärring när man har 10 eller mer------DU HAR LÅNGT KVAR TINA!!!Cool

Annons:
ingann
8/13/07, 2:35 AM
#21

jag röstade på 5-9 katter… men antalet katter har nog ingen betydelse för de flesta så länge man har tillräckligt utrymme för dem och älskar dem.

själv har jag bara 1 skogistjej men får en liten blandiskille om 3 veckor när jag flyttar till större lght. mamman är brittisk korthår o pappan okänd.  troligtvis är pappan långhårig då bägge ungarna ser långhåriga ut och har jättetofsar Glad

egentligen hade jag inte tänkt skaffa någon mer kisse men tyckte det var bättre att jag tog ena killen (kommer vara innekatt, chippas, vaccineras ordentligt och kommer  kastreras när han blir ca 6 månader) än att han hamnar hos nån som tar en katt för att dom är billiga…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

skogskatt
8/13/07, 1:53 PM
#22

Har bara en skogis, men anser mig själv som kattokig.Flört

Dizcord
8/13/07, 3:31 PM
#23

Jag säger 5+ katter, men jag kallar det hellre "crazy cat person" ;) Jag överväger också om man är crazy cat person om man åker på x antal utställningar per år :) Men inget fel i att vara lite kattgalen.

Signe-Jonna
8/13/07, 4:33 PM
#24

5-9 katter la jag min röst på.

Kattilaforsens
10/6/07, 11:02 PM
#25

#16 Våra "kattjuntor" är en mycket trevlig tradition. Allt det där som man aldrig hinner prata om på utställningar dryftas, fikat är supergott och många kattungar har vi hunnit kolla på. Jag kan varmt rekommendera andra att också dra i gång "kattjuntor".Glad

#20 Jo Yvonne, jämfört med dig ligger jag än så länge i lä.Flört Men du har väl märkt att jag jobbar på det. Just nu finns det faktiskt åtta katter här hemma - om man räknar in kattungarna vill säga.Skrattande

#23 Om man springer på utställningar titt som tätt kanske man kan kallas "utställningstoka" (eller tok om man är man). Flört

Kattilaforsens
2/10/08, 9:02 PM
#26

Om det nu har undgått någon så har jag ju faktiskt fem katter numera, trots att alla kattungarna har flyttat. Den femte slank in av bara farten och jag tror knappast att omgivningen märkte någon skillnad.Skrattande Jag puttar upp denna tråd för att se om det tillkommit några fler kattakärringar och/eller kattagubbar sedan sist.

Rhapsody
2/10/08, 10:06 PM
#27

Ha ha, om man tillbringar hela helgen framför datorn för att kolla upp allas kattungar och planer, jämför stamtavlor och letar efter DEN katten så familjen nästan blir utan mat…. Jo jag får nog erkänna att jag blivit en kattakärring! Antalet härhemma är 7 stycken.

/Lena

Annons:
Kattilaforsens
7/1/08, 11:03 AM
#28

#27 Välkommen i gänget! Skrattande

Kattilaforsens
4/2/09, 9:53 PM
#29

Puttar upp denna tråd för att se om det tillkommit några fler "kattakärringar" och "kattagubbar".Skrattande

LaSadie
4/2/09, 9:55 PM
#30

enligt mina kompisar börjar jag bli en katttant, men om man tänker på det så är det 1 ½ katt per människoskalle här hemma =) Tycker inte att det är så kattantaktigt :D

Ibi-o-co
4/2/09, 11:17 PM
#31

Först nu har jag lagt min röst o röstade 3-5 fast precis när jag klickat på rösta så insåg jag att man faktiskt redan vid 1-2 katter kan räknas som "kattakärring".Glad
 Sen såg jag när jag lagt rösten o kunde läsa att jag helt o hållet
instämmer i 1:a inlägget från Camilla.Glad
Då det ju faktiskt inte är antalet utan intresset som räknas
sen vet väl de flesta om att om man skaffat en katt så brukar det snabbt bli en till, å en till Glad

Bra Tina att du drog upp tråden igenSkrattande

Mia-och 7 fyrbenta

Margona
4/3/09, 1:29 AM
#32

Jag kan väll kanske också snart kalla mig kattkärring nu när jag har 4 st men jag har dem ju inte själv eftersom jag och Peter äger dem tillsammansSkrattande

KindredCold
4/3/09, 1:22 PM
#33

Jag har enligt mitt svar en katt till godo då jag bara har 4 änsålänge ;)
Hihi.

JennyT
4/3/09, 5:24 PM
#34

Vi brukar få komentaren att "är det djurparken som kommer"? Skrattande

(Vi har två katter och två hundar.) Kanske säger folk så för att vi nästan jämt tar med våra två hundar och vår skogis vart vi än åker! (Huskatten följer inte med för hon hatar att åka bil och gillar inte "främlingar" heller)
/Jenny

Annons:
cillisw
4/3/09, 7:22 PM
#35

Jag röstade på 5-9 men jag tycker inte att det riktigt beror på hur många katter man har utan hur man är. Vissa typiska katt-tanter är katasrofala tycker jag, ingen ordning alls!

Kattilaforsens
8/30/09, 10:31 PM
#36

#34 Skrattande

blondifire
8/31/09, 1:13 AM
#37

min dotter drog en fin presentation av sig själv nu när hon började gymnasiet: "hej jag heter julia o bor i b-sjön, har 4 syskon och 11 katter hemma"!! hahahahaSkäms trodde j skulle dö när hon sa vad hon sagt.. hmm.. jag har nog gått över gränsen.. men till mitt försvar e ju 4 hemlösingar o 2 till salu..Skäms

S*Winsnes Wilda

-Tinis-
6/1/11, 11:16 PM
#38

Putt! :)

Upp till toppen
Annons: