Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 2004 ggr
Juliette-
2007-07-09 12:48

Så ful så ingen vill ha mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag letat och letat och letat familj länge men ingen verkar vilja ha mig.. Är jag verkligen så ful? :(
Rödsilver/vit flickor föds ju inte varje eftermiddag så jag tycker allt någon skulle nappa men nej inte de. Jag vill verkligen finna MIN familj nu nån som ag får bry mig om och där jag får vara lite i centrum. Jag fick bara lov att skriva av mig jag ger snart upp jag är väl fula ankungen då som ingen ville ha men akta er jag kommer bli en svan de vet jag med säkerhet

Annons:
Frostvikarna
2007-07-09 12:52
#1

Men mumman då!! Inte är du ful, en tuff brud i lyxförpackning skulle jag vilja sägaCool Du kommer att hitta din människa snart, hon har bara inte hittat dig än!

Kram

SKOGSGLIMTAN
2007-07-09 12:54
#2

Hon är super fin,,tycker jag. Jag vill gärna ha en hona i framtiden, men jag må nog vänta lite*ler*,, vi må få större lya först*ler*, men jag har redan börjat förbereda för min pojkvän mina framtida planer*fniss*. Hoppas verkligen att Ni hittar ett lämpligt hem för henne, det är hon väl värd.

Ps. Tusen Tack för besöket på min hemsida, du är varmt välkommen åter*ler*. Ska uppdatera med nya bilder och annat smått och gott *ler*.

Mvh/Eva-Helen

Ninnis
2007-07-09 13:07
#3

jag tycker absolut att hon är gättefin! Hon hittar säkert ett fint hem snart!!

Juliette-
2007-07-09 13:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack för era ord men man undrar ju.. Alla syskon får matte mail eller telefon samtal av man hör verkligen hur de är älskade och nöjda med sina små men jag då? Visst matte tycker jag är så vacker hon stirrar ju på mig jämt och undrar varför man inte kan behålla alla men nej jag VILL flytta och helst idag.. men men drömma får man ju alltid. Tur jag har mamma att gosa med och Jonte lär mig nya trick varje dag så jag har mycket att visa upp när jag flyttar

Signe-Jonna
2007-07-09 13:09
#5

Du är inte alls ful, utan jättefin! Jag hade gärna velat ha dig, men har just nu två kattungar, så det är inte läge att skaffa fler just nu. Du kommer garanterat hitta ditt hem.

Labolina_73
2007-07-09 14:05
#6

Du är hur fin som helst ju.. :-) men det har jag sagt ända sedan du föddes.. :-)

Att ingen vill ha dej, tror jag kanske beror mest på att dom inte har vett nog.. ;-)

Jag visade intresse när du var riktigt liten men det visade sej att din matte inte ville att du skulle avlas på alls då det redan var flera i kullen som skulle gå till avel. då backade jag eftersom min tanke trots allt är att jag ska köpa in avelskatter, sedan om dom inte skulle visa sej passa till dej får man ändra sina tankar men,, så ligger det till från min sida iaf. :-)

Kram och lycka till att hitta ditt nya hem.

Annons:
Zios
2007-07-09 14:23
#7

Håller med dem andra inläggen, hur fin som helstKyss

Knoxville_skogis
2007-07-09 14:26
#8

Ful är hon inte ! Hon är jätte fin /Eva

Juliette-
2007-07-09 14:35
#9

Nu missuppfatta du nog min matte Linda men men de spelar ju ingen roll nu när du har en annan tjej. Min matte bad dig ringa så ni kunde prata mera och lära känna varandra men du ringde aldrig och då blidde de inte så.. fast visst är de några av mina syskon som troligen kommer få någon kull så de gör inget om jag blir sällskapskatt heller. Jag vill bara ha kärlek i massor sen är jag vacker så visst kan jag ge fina barn med

Jag ger i alla fall upp snart alla säger jag är fin alla ger mig lovord men hela tiden är de för att ditten eller för att datten alla har ni ursäkter suck.. stackars mig

SillyZones
2007-07-09 17:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hej, Mumma! Det känns ju som om vi känner varandra litegrann du och jag. Du skrev ju till mig i Mattes gästbok, sen har du ju min halvsyster som bor hos dig. Jag vet precis hur det känns att vara ratad.. Eller snarare ingen som vill ha en. Det är inte roligt, jag som är så fin, precis som dig! Det känns ju inte alls roligt att inte få hitta sin familj. Nu är ju du äldre än mig och så, och alla dina syskon har flyttat, men det börjar så smått dra ihop sig för mig med. 10 vecor blir jag i morgon. Kanske vi skulle försöka slå våra påsar ihop och hitta något hem tillsammans, du och jag *flörtar* Jag tycker inte alls du är ful, jag tycker att du är jättesnygg, jag…

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Juliette-
2007-07-09 17:11
#11

Ja du Leo de är inte lätt men jag vet min matte är jätte kär i dig *hihi* hon tycker du är en snygging och jag med och skulle gärna se vi fick barn sen usch hon är konstig vi är ju bara barnen själva.. de har faktiskt ring en på mig idag *hihi* få se om de blir nått de visar sig dom skulle prata mera sen.. å en prata matte med igår men suck de blir väl inget nu heller men hoppet finns kvar

Labolina_73
2007-07-09 21:00
#12

#9

jaha ojsan,, då missade jag det helt.. ber 1000 ggr om ursäkt. Ja för om det var så så hm jaa mitt fel helt enkelt.. :-( sorry lilla gumman.. Jaa nu har jag min lilla tjej och väntar hem en liten kille oxå. Så tyvärr kan du inte komma och bo med oss du med,, hussa skriker,,,, neeeeeej till flera katter nu,, hur söta dom än är.

Ååååå vad jag hoppas att du hittar ditt nya hem snart. Du är ju så himla gullig ju.

nospussar till dej.

//Linda

lynxeyes
2007-07-09 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag känner igen mig…. alla mina andra syskon har flyttat, utom jag och brorsan… varför är det ingen som vill ha oss…? Matte säger att det beror på semestertider och att folk inte har tid att skaffa katt nu… antar att jag och brorsan får gå här o drälla tills hösten då… kanske vi kan få egna hem då??

/ Bella & Tiger

(på bild: S*Lynxeyes Electric barbarella NFO f 24 15 veckor)

Annons:
kerstin2181
2007-07-09 21:46
#14

Satan vilken läcker katt, på bilden ser den helt underbara ut. Jag tror det beror dels på semestertider, och att det just nu finns massor av skogisungar till salu, så man får nog vända sig till blocket, annonser i tidningar mm, för att få folk att öppna ögonen på våra godingar

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
2007-07-09 21:50
#15

#13 ååå jag var in på hemsidan och kikade på dej och din bror,,, åååå vad fina ni är båda 2.. :-) bedårande.. ;-)

reta nu mamma en liten stund till så ska du se att ni oxå får bra hem snart,, kanske till hösten som matte säger.. :-)

nospuss..

Juliette-
2007-07-09 22:05
#16

#13 Gud vad fina ni är ni också.. Brorsan din var ju dö snygg mums en sådann man skulle man ha i framtiden

Knoxville_skogis
2007-07-09 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hmm jag har ju 3 st killar som letar nytt hem .. Men snart så kanske den rätta kommer & besöker oss & våran matte :)

Juliette-
2007-07-09 23:53
#18

Ja de finns många flyttfärdiga där ute folk har väl de katter de vill ha Förvånad

Alla är ju så fina och har sin charm personlighet och utseende alla är ju någons favorit.. Så folk skaffa mer katter tänk på de små som blir hemlösa

/Mummas matte

av Edelmann(N)
2007-07-10 03:23
#19

Hon är värkligen vacker Juliette. Glad

Om jag skulle köpt mig en ny NFO så hadde jag inte tvekat på den här Glad

Men vi har 7 katter så det håller nu.

Du får säkert såld hon. Jag kan ju tipsa lite rundt för dig Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Bengan.
2007-07-10 10:29
#20

En väldigt fin katt, det är nog andra omständigheter som semestrar mm som gör att hon inte hittat något hem. Det löser sig säkert.

Mvh Bengan

Annons:
Mylingens
2007-07-10 11:15
#21

Hon är jättefin, borde inte vara några problem att få sålt henne. Men vi märker att det är många som är osålda just nu. Av egen erfarenhet så är denna tiden den som är allra svårast att sälja kattungar. Det verkar som om folk vill ha sin semester först innan de får hem sina nya små familjemedlemmar. Efter semestrarna brukar det lossnar igen. //Kaisa

Juliette-
2007-07-10 12:29
#22

Ja de är väl så en annan tänker de är bra att få hem de små på semestern men många tänker tvärtom.. dock levererades ju mina i maj så jag skulle ju inte ha mitt i semestern men ändå vart de så..

Ja jag hoppas verkligen skruttan får ett hem snart de är hon mer än värd

av Edelmann(N)
2007-07-11 03:14
#23

#22??

Nu har jag tipsat vidare för dig :-)))

Möjligen så vet jag om någon jättetrevliga som bor i Oslo Glad och några andra som en kompis av mig känner som har pratat om att köpa en Norsk skogis Glad

Jag lägger inn din länk på framsidan i min hemsida Flört

Håppas det löser sig då….

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

offsides
2007-07-11 13:53
#24

Löjligt att skriva att en katt är ful…

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Titti
2007-07-11 15:08
#25

#0 Ful??? Näää!! Jättesöt ju!!! Flört Håller tummarna att hon ska hitta till ett fint och bra hem. Ska hålla dom så att dom domnar bort. Flört

av Edelmann(N)
2007-07-11 15:35
Juliette-
2007-07-11 19:04
#27

#26 vad gullig du är Skrattande

Annons:
Juliette-
2007-07-11 19:06
#28

#24 Suck nu kommer de där tråkiga sura människorna igen kan inte bara ni hålla tyst instället för att förpesta forumet med griniga komentarer.. vi klarar oss utan dom

Silverfarans
2007-07-11 19:15
#29

#28 Ja gumman jag håller med dig!!!!

#24 Eller va menar NI med komentaren???Fundersam Bara INTE denna trevliga Skrattande tråd blir en OTREVLIG tråd nu!!!!

LittleL
2007-07-12 03:31
#30

NU blev denna tråd en tråkig tråd för mig.

EN person går in och kort säger sin mening och det bäste hade varit att nonchalera det helt enkelt. Eller ta det som en komplimang. Tydligen tycker ju inte personen att katten är ful, eller??

Men nej då…här ska det genast skrivas om "sura" personer och "otrevliga" trådar. blev detta en tråkig tråd. Förpesta forumet??? Vad menar du med det??

/Sylvia (med risk att återigen bli kallad en surkärring)

Juliette-
2007-07-12 11:01
#31

Löjligt att skriva att EN katt är ful är ju inte riktat nått till Kardemumma så komplimang? Nej inte mot Kardemumma i alla fall de är ju inte första gången de kommer sånna där komentarer bara för att

Tråkigt att folk inte kan ta de för vad de är och på skämt för jag tycker absolut inte Mumma är ful hon är sagolikt vacker..

Så ja jag glömmer de kan bara inte hålla tyst tycker de är tråkigt kolla andra trådar som "Happy" tex där folk tycker hon är töntig osv.. tycker de är tråkigt att folk inte kan ta de för vad de är.. om man inte gillar en tråd kan man väl helt enkelt skippa komentaren? Om de inte är specifik kritik eller nått man bett om eller en diskution om nått..

offsides
2007-07-12 13:57
#32

Jag tycker absolut inte katten är ful tvärtom en riktig goding;)

Jag tyckte bara det var onödigt att skriva att en katt är ful bara för att det inte dykt upp någon köpare ännu…

Jag är verken grinig eller sur speciellt inte en dag som denna när Kalmar FF krossat fjollorna från Söder igår med 2-0…;)

/Johan S'Offsides

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Rhapsody
2007-07-12 14:56
#33

# 32…. Hm, Kalmar FF??? Flört

/Lena från Guldstaden Borås

Labolina_73
2007-07-12 15:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Kanske inte hör hit alls men…

imorrn hämtar jag hem min lilla Bacardi… Åååå jag längtar….

Annons:
offsides
2007-07-12 15:28
#35

#33 Elfsborg håller, speciellt Taco-Anders:-)

#34 Vilken snygging

/Johan

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Upp till toppen
Annons: