Annons:
Etikett26-regnbågsbron
Läst 1730 ggr
blondifire
2009-09-28 16:50

R.I.P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag lämnade vår lille Tristan oss, 6 veckor gammalGråter. Vi har sen ett par veckor tillbaka vetat om att han hade s.k flatchest. Varför vet man inte, det forskas fortfarande i detta, en del klarar sig bra, på en del växer det bort men vår lille klarade sig inte. Senast förra veckan var vi hos veterinären som tyckte hans framsteg var fler än hans bakslag men under helgen tappade han ännu än gång vikt och maten smakade inte längre. Då tog jag beslutet att han får somna inRynkar på näsan.Hans syster mår dock utmärkt och växer och frodas, ett litet ljus i mörkret för oss här hemma.

 Att jag går ut med det är för att dels slippa spekulationer, dels för att flera av er på forumet delat vetskapen och hans mående med mig. Stort tack till er för ert stöd!

Vi har fått en hård start med vår första "kull", på gott och ont.

Flat Chest

[

](http://catvet.homestead.com/FCK.html)

S*Winsnes Wilda

Annons:
LaSadie
2009-09-28 17:00
#1

Oh no ;_; stackars lilla killen… det är inte roligt när dom inte klarar av att kämpa mer och han som blev så stor med. Tur att Isolde lever och mår bra

Tröstekramar

blondifire
2009-09-28 17:02
#2

#1.du är en av dom som stöttat oss. tack för det!

S*Winsnes Wilda

MikaelaPetersson
2009-09-28 17:04
#3

Vila i frid lille Tristian! Jag tänker på er! Kram

MissMikkus
2009-09-28 17:28
#4

Å så tråkigt. Så svårt det måste vara att ta beslutet att låta honom somna in. Men ni får glädjas åt hans syster.

Draken_old
2009-09-28 17:35
#5

Hemskt tråkigt och jobbigt när man måste ta sådana tuffa beslut.
Sänder er en varm tanke.
/Kattis

Vildfagre
2009-09-28 19:26
#6

Hade hoppats det skulle gå bra för lille Tristan men nu läser jag det tråkiga beskedet. Tycker så syn om er för man fäster sig så oerhört vid de små liven. Varm kram från oss i Vildfagre.

Annons:
Puzzle
2009-09-28 20:37
#7

Starkt gjort att ta ett beslut som grundar sig i kattens bästa! Vi skickar nospussar från oss till Isolde och hoppas att allt går bra.

//Malin

NorthernPearls
2009-09-28 21:05
#8

En stryke kram till er från mig. Tycker så synd om er. De beslut ni tog var starkt men de var ju för tristans bästa.

Kram / susanne

********************************************

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

 Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

********************************************

 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

 

Sissi
2009-09-28 21:18
#9

Usch så trist!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Jonna75
2009-09-28 22:02
#10

Men huvva då. Det var verkligen en hård start för erGråter. Håller tummar å tår att det blir bättre i framtiden.

Tröstekramar från oss/ Jeanette & Inez

Kattilaforsens
2009-09-28 22:52
#11

Vad tråkigt! Lider med er.Gråter

blondifire
2009-09-28 22:59
#12

Tack alla för snälla ord. Katterna betyder allt för oss på gott och ont,aldrig skulle jag sätta mig själv framför,fastän man gråter blod när sånt här händer..en liten tröst är att hittekatterna vi varit stödhem åt har idag åkt till ett nytt liv på landet hos min syster där dom får det jättebra och vi kan följa dom..

S*Winsnes Wilda

Margona
2009-09-28 23:12
#13

Fy vad trist att läsa att Tristan inte vart bättre. Jag lider verkligen medGråter

Många tröstekramar från oss!

Annons:
blondifire
2009-09-28 23:17
#14

Tack margona. hälsar du EH det oxå? verkar som om hon fortfarande e utan datorn?

S*Winsnes Wilda

kerstin2181
2009-09-28 23:50
#15

Det är hemska beslut att ta, men nödvändigt i vissa stunder, och när man står där, inför valet, så känner man sig som en bödel, men man gör ju det för deras skull, för att skona dom från lidelse och ett ovärdigt liv, och det får man tänka på i svåra stunder, kramiz

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sagolika
2009-09-28 23:53
#16

Fy så trist! :(

Lider med er.

Kram Nina

EvaHelen
2009-09-29 16:25
#17

#0

Har varit utan dator i flera dagar nu pga problem med telias nät. Men nu är jag tillbaka.

Margona berättade den tråkiga nyheten för mig idag. Men jag vet att du gjorde det för Tristans bästa. Du ska veta att vi tänker på er. Vi hörs på MSN lite senare.

Många bamsekramar till er.

Eva-Helen

Upp till toppen
Annons: