Annons:
Etikett26-regnbågsbron
Läst 2368 ggr
trollgumma
2010-01-09 11:49

Till minne av

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trollgumman's Vigge Vildbatting har gått över regnbågsbron.

Han började att halta strax före jul, troligen hade han blivit klämd i kattluckan. Han fick inflammation i benet och fick pencillin och smärtstillande då han hade så ont.

 Han vart piggare och blev sig själv några dagar efter medicineringen, men insjuknade igen, hastigt med feber, gulsot och en blödning i ögat. När vi kom in så var han i så dåligt skick på bara några timmar att vi fick lov att låta han somna in.

Jag personligen tror att han fick FIP  eftersom jag drabbats så av det tidigare, men det kunde lika gärna vara att njurarna inte höll för medicineringen. Jag tog dock beslutet att inte obducera, utan går ut med att det var FIP det känns bättre så slipper folk spekulera.

 Det känns otroligt tomt här hemma efter denna underbara pojke. Jag är tacksam att han idag trots allt lever kvar i många stamtavlor och har gett storlek och framförallt sitt temperament till många av hans avkommor.

VI är också glada att vi har både dottern Vildhjärtas Doris och barnbarnet Rockringens King Creole här hemma som trots allt har mycket av Vigge i sig./ Rosmarie med familj

Annons:
Sagolika
2010-01-09 12:28
#1

Fy så tråkigt. Jag beklagar verkligen Rynkar på näsan

mammakatt
2010-01-09 12:37
#2

Vi beklagar också jätte mycket!!

Men är också väldigt stolta och tacksamma över att vi har Tollgummans Yrja Yrväder här hemma som kan föra hans gener vidare.

Kramar

Angelike m fam

Vrethagens
2010-01-09 12:52
#3

Vigge - en av mina stora favoriter. Jag beklagar verkligen och förstår det känns tomt. Varma hälsningar // Åsa

MissMikkus
2010-01-09 13:58
#4

Så sorgligt att din älskade Vigge inte finns mer. Gråter En så fantastisk katt med sitt underbara temprament. Kyss

Jag är också oerhört stolt och glad över att ha en dotter efter honom, GIC S* WesthKiowa´s Farbror Barbro och hos oss finns redan barnbarn och barnbarnsbarn till Vigge. Alla med ett supertemprament.

Sissi
2010-01-09 14:26
#5

Men så tråkigt, en mycket vacker katt och jag beklagar.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

rockringen
2010-01-09 14:34
#6

Åh Rosmarie va tråkigt att höra.
Vigge var en otroligt vacker och trevlig katt. Han var en superfin representant för skogkatten. Vi är många som glädjs åt att han finns i våra stamtavlor.

Mina tankar går till dig och din familj

Kram till er alla

Barbro

Annons:
S-Pax
2010-01-09 15:36
#7

Så tråkigt att höra. Vigge hade en speciell plats i mitt hjärta. En riktig lejonkung som charmade med sitt fantastiskt härliga temperament och vackra utstrålning.

Sov så gott Vigge!

Kram Lotta

Draken_old
2010-01-09 19:16
#8

Vi sörjer med er men är tacksamma och även stolta över att vi har fått behålla lite av hans fantastiska gener i hans dotter  IC S*Drakborgens Ulla Åskvigg.

Puzzle
2010-01-09 20:12
#9

Vi skickar varma tankar till er i er sorg. Även här finns Vigges fina gener och underbara temperament bevarat i barnbarnet S*Vildhjärtas Shirley McMoose och numera även i barnbarnsbarnen i Astronomikullen!

AsKetts
2010-01-09 21:15
#10

R.I.P Vigge

Vi beklagar eran stor förlust, och är glada över att vi fick möjligheten att flertalet gånger träffa Vigge samt den stora äran att få bära honom i panel.

Jessica o Mats

Humletassens
2010-01-09 21:33
#11

Våra tankar går till er. Tungt att förlora en kär vän.

Kram från Humletassarna

Mulan
2010-01-09 21:33
#12

Vila i frid Viggemannen! Du lever kvar hos oss både i minnet och i dina fantastiska avkommor o barnbarn o barnbarnsbarn. Vi är djupt tacksamma över att ha fått lära känna Vigge och hans UNDERBARA temperament, och inte minst hela hans personlighet. En underbar katt som blir djupt saknad!

Tänker på familjen Trollgumma, och sänder massor av tröstkramar!

Kvarnstugans
2010-01-10 12:43
#13

Åh, vad tråkigt att höra! Vigge har alltid varit en stor favorit hos mig.
Tröstekramar till dig, Rosemarie med familj!
//Bittan

Annons:
gottnerivers
2010-01-10 15:29
#14

Å Rosemari så sorligt han var en helt underbar skogis. Har kvar både barnbarn och barnbarnsbarn efter honom. Han kommer att lämna ett stort tomrum. Många trösterkramar från JohannaGråter

WesthKiowas
2010-01-10 21:58
#15

Åh, vad trist att Vigge har vandrat vidare…Gråter

Jag är glad att jag fick chansen att få en kull efter honom.

Han kommer att leva kvar i våra minnen!

Tröstkramar!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

ChopSueys
2010-01-10 21:58
#16

Gråter R.I.P Vigge!

trollgumma
2010-01-11 13:35
#17

Tack alla ni för tröstekramar. Det är ju alltid ett hårt slag när man mister ett husdjur. Vissa är ju alltid lite närmare ens hjärta,jag är glad att jag har de andra katterna som tar min tid i anspråk. Men visst är det tomt när inte den stora lufsen kommer och buffar på en i sängen om natten. Kram på er alla. Rosmarie

Fairyhearts
2010-01-12 14:08
#18

Åh Rosmarie vad sorgligt detta är. Jag blev så ledsen när jag hörde den ledsamma nyheten. Gråter Finner inga ord som tröst. Är djupt tacksam över att Vigge finns till viss del hemma hos mig.

Skickar tröstekramar i massor till hela familjen.

/Marie

Katarina
2010-01-12 18:13
#19

Jätteledsen för er skull! En jättevacker katt som gått ur tiden,

Kram/Katarina (S*Silvernalle´s)

Almies
2010-01-12 18:50
#20

Jag skickar också tröstkramar och är tacksam för att vi får leva tillsammans med en av Vigges söner!

Bullen kliver just nu runt mig vill ha en mysstund. Han tar sats och buffar och kommer snart att kasta sig omkull på soffan för att bli klappad på.

/Maria

Annons:
Ibi-o-co
2010-01-13 22:37
#21

Otroligt sorgligtGråter
Skickar många tröstkramar.

Mia

Suvipaivan
2010-01-14 10:01
#22

I´so sorry, Rosmarie.

But I´m happy about Vigge´s offspring in my cattery after all.

Suvi

JessicaF
2010-01-14 11:14
#23

Usch så sorgligt  Gråter

Upp till toppen
Annons: