Annons:
Etikett13-fodervärdar-finnes-sökes
Läst 4082 ggr
chris28
2010-02-12 11:46

Tillfälligt hem sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta rör sig endast om tillfällig bostad och ej försäljning. Perfekt tillfälle för dig som vill ha katt men ändå inte hela ansvaret. Vill du pröva på att ha kattungar, innan du börjar med uppfödning, så kan jag ordna så att min vackra huskatt paras.

Tyvärr måste jag flytta tillfälligt pga sjukdom till lägenhet där katter inte är tillåtna. Jag behöver därför finna ett tillfälligt hem för mina sötnosar. Jag bedriver uppfödning så samtliga utom en är avelshonor, vilket innebär att de löper regelbundet. Dock ej störande mer än att de blir superkeliga och pratsamma. Jag har 2 NFO och en MCO samt en huskatt. Har du möjlighet att ta hand om 1 NFO och en huskatt? Eller alla 4? Jag vill attdu bor i Sthlm området, uppland, södermanland alt mälardalen så att jag kan hälsa på. Jag betalar ingen hyra men står för foder och sand som kommer lev av en firma direkt till din dörr. Försäkringarna står på mig. Det du behöver göra är att ge dem mycket kärlek! Perioden startar Mars 2010 och max 10 månader. Tills jag är frisk alt flyttar utomlands av hälsoskäl. Jag tar då med mig katterna.

Maila mig för intresse, frågor och fler bilder!

chris.eklof@hotmail.com

Annons:
Juliette-
2010-02-12 16:16
#1

Foten i munnenPara huskatten

LaSadie
2010-02-12 16:38
#2

#1 det var det jag reagerade på med…

Sissi
2010-02-12 17:14
#3

Jag skulle rekkommendera att lägga ut denna förfågan på katter.ifokus istället då de flesta här redan har fler än en katt och då kan det vara lite svårt att ta hem en grupp med nya vuxna katter.

Lycka till med allt, verkar något komplicerat.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

WesthKiowas
2010-02-12 18:51
#4

#0 Antar att du inte är en sverak-ansluten uppfödare….

För då vet man i alla fall att man inte anses som seriös uppfödare om man parar huskatter! Det är dessutom ett förbundsbrott som kan leda till avstängning.

Tycker själv att någon som "är" uppfödare inte är något annat än en skojare om man erbjuder någon att para sin huskatt för "tränings skull". Skrikandes

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Labolina_73
2010-02-12 19:00
#5

Jag undrar jag om det ens är värt att komentera…. Obestämd

Hagalund
2010-02-12 23:03
#6

Är det numera förbjudet att ta kull på sin huskatt, enligt Sveraks regler???  Det visste jag inte.  Bli avstängd????  Jösses!

Annons:
LaSadie
2010-02-12 23:46
#7

Ja, du kan bli avstängd. Det är bra att de tar hårdare tag mot huskattsuppfödning. Det finns runt 100 000 hemlösa katter, man behöver inte föda upp fler som riskerar att gå samma öde till mötes.

Hagalund
2010-02-13 15:51
#8

Jaha,  men…. Hur ska Sverak kunna kontrollera sånt då?  De registrereras ju ingenstans.

LaSadie
2010-02-13 16:33
#9

nej, men någpn kan anmäla dig till ditt kattförbund och sen efter det kan Sverak ta ställning

EddaM
2010-02-13 20:16
#10

Min fråga är om man vill föda upp huskatter när man har raskatter? Varför lixom? Och som skrivs, varför utöka de hemlösa katterna? Även om inte just denna huskattens ungar blir hemlösa kanske en av kattungarnas ungar bli det. Och vill man ha en huskatt ja då skall man gå till ett katthem o köpa en. Men föder man upp huskatter så blir ju de hemlösa fler då de som köper en uppfödd huskattunge inte tar en från ett katthem. Ja jag hoppas jag får fram vad jag menar.

Nej säger jag, kastrera huskatten. Och lämna sedan ut henne på foder, eller om du gör tvärtom.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: