Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 6122 ggr
LaSadie
3/13/10, 11:36 PM

Varning för bedragare!!

Hej alla NFO människor!

Det härjar en bedragare (och har gjort det i flera år) främst bland kategori II katter. Fick idag besök av denna person då hon ville boka vår KC. Tack vare Svenska katters diskussionsforum så visste jag vad denna person hette i för- och efternamn, men när hon hade kontaktat mig så använde hon sig endast av förnamn.

När hon kom och vi fråga lite frågor om hon hade katt innan så sa hon att hon hade en MCO katt från ett katteri. Eftersom jag var medveten om att detta kunde vara bedragaren så noterade jag namnet och sedan när hon skrev tingningsavtalet så såg jag att hon skrev hela sitt namn som bedragaren har. Frös nästan till is och eftersom hon inte hade pengar med sig så fick hon inget tingningsavtal utan det skulle skickas till henne efter pengarna kommit in på kontot.

När hon väl gott så berättade jag för sambon om vad det handlade om. Vi letade upp den uppfödaren av det namn som hon sa. Ringde upp och bedragaren hade varit där tidigare under dagen och köpt en kisse, sedan åkt till oss för att tinga KC Tyst EFter att ha varit hos oss fick vi reda på att hon senare på kvällen skulle hämta upp en andra katt för dagen (inget av detta talade hon om när hon var hos oss utan det var när vi kolade upp henne mer noggrant som allt började komma fram.) Vi lyckades rädda en katt från att bli levererad iaf…

Bedragaren köper katter, unga, gamla, fertila…. och sedan säljer vidare dem eller tar kattungar på katterna och säljer dom senare. Katterna stannar inte många månader hos denna människa…

Om ni vill ha namnet på personen så skicka ett PM så ger jag er namnet.

Annons:
LaSadie
3/14/10, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ska för övrigt lita på vår Mim i fortsättningen som inte var speciellt intresserad eller ville hälsa på kvinnan, sådär lagom anti. Tidigare idag hade hon varit väldigt på mot Åsa som var på besök Glad

Miiiin älskade  Mim Kyss

Vrethagens
3/14/10, 12:31 AM
#2

Usch och fy för människor som ljuger och bedrar Skrikandes Tur du har huvudet på skaft, Anna Glad 

Mimsan är en jättego och trevlig tjeja och en jätteduktig mamma! Himla roligt att träffa både henne, er och alla småttingarna.

Tack för idag! Kram

Catnap
3/14/10, 1:38 AM
#3

Fy vad läskigt, såna männsikor ger mig rysningar Rynkar på näsan

Tack och lov för internet där man lätt kan komma åt information och varna och bli varnad. Tur att du upptäckte vem det var innan du sålde en katt till henne!

Hann hon hämta hem en katt från den andra uppfödaren?

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

MikaelaPetersson
3/14/10, 2:21 AM
#4

Fyfan att de finns sånna människor. Fattar inte hur de är funtade! Vad tur att du kände igen namnet. Massor av kramar till er! Kyss

Hyrrokkin
3/14/10, 3:23 AM
#5

Jag har glömt namnet… Jag tar gärna ett PM för att friska upp minnet :)

LaSadie
3/14/10, 3:31 AM
#6

#3 Ja, de köpte en katt innan de kom hem till oss. Tydligen var den i bilen med kvinnans man medans hon var uppe hos oss…

Annons:
Catnap
3/14/10, 3:36 AM
#7

Stackars den andra uppfödaren, vad dåligt h*n måste må. Stackars djur Rynkar på näsan
Tråkigt att folk köper djuren och gör att såna här människor kan fortsätta sina djurfabriker. Antar att hon naturligtvis inte är reggad uppfödare utan föder upp "halvraskatter".

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Imasy
3/14/10, 6:10 PM
#8

Du får gärna pma mig namnet på denne köpare.

mammakatt
3/14/10, 6:24 PM
#9

Mej med!

Angelike

SillyZones
3/14/10, 6:57 PM
#10

Huga mig, en STOR eloge till dig för att du har huvudet på skaft! Kanske inte är en överhängande risk att personen åker till Östersund för att köpa katt, men så många som möjligt bör veta om detta så det kan spridas runt, så pm:a gärna mig med!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

finamini
3/14/10, 7:20 PM
#11

Troligen samma person som florerat den senaste tiden. Kristina nånting.

Jodå, i så fall har hon varit i Linköping också.

MissMikkus
3/14/10, 7:20 PM
#12

Eftersom jag har kattungar till salu så vill jag gärna ha aett pm jag med/Lilly

[michaelalundgren]
3/14/10, 9:08 PM
#13

Mig med. /Michaela

Annons:
Kronängens
3/14/10, 9:28 PM
#14

Jag vill gärna ha ett pm också.

Lagbodas
3/15/10, 1:45 PM
#15

Du får gärna PM mig med, jag har ju kattungar just nu.

Tack för att du delar med dig.

Kram Mia

akickia
3/15/10, 2:54 PM
#16

Jag vill gärna också ha ett PM, tack!

EtConsortez
3/15/10, 3:27 PM
#17

Gärna ett pm till mig oxå, har 2 kullar nu och vill inte att någon ska hamna fel. OM personen i fråga nu skulle ta sig till Skåne hade det varit bra o veta namnet…

LaSadie
3/15/10, 3:33 PM
#18

Vill bara poängtera att de som kommer i kontakt med henne gör en egen bedömning. Själv fick vi dåliga vibbar Obestämd

Sagolika
3/15/10, 4:16 PM
#19

Jag önskar också få ett PM.

carina
3/15/10, 4:20 PM
#20

jag vill ha det också   mina är till salu igen

Annons:
LaSadie
6/28/14, 9:50 PM
#21

Kanske bra att lägga ut en varning igen då människan  är igång igen. Har nu stamnamn inom Sverak och tror även inom WCF. Kanske bra för er att veta som har kattungar till salu :)

helott
6/29/14, 8:39 AM
#22

Tar gärna också pm med namnet


Katzuki
6/29/14, 1:23 PM
#23

Tar gärna också namnet eftersom vi fortfarande har en liten till salu :O

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Torplyktans
6/29/14, 11:18 PM
#24

Jag med!,

www.torplyktan.se

Kronängens
7/1/14, 11:31 PM
#25

Gärna ett PM till mig med.

[JeanetteK]
7/2/14, 10:22 AM
#26

Tänk att sånt här kan få föregå så länge.. sorgligt. Bra att du varnar!

Sagolika
7/4/14, 7:32 AM
#27

Jag tar gärna namnet jag med för att kunna varna andra. Har det inte kvar.

Annons:
carina
7/12/14, 6:37 PM
#28

hej anna

jag vill ha namnet på den personen som gå köper katter hela tiden 🐱

ingela-anthon
12/18/14, 4:58 PM
#29

Vill också gärna ha ett pm med uppgifter om denna person .

botakt
12/21/14, 6:56 PM
#30

Jag vill ha namn i pm med!

VargenCV
12/22/14, 8:45 PM
#31

Kan även jag få ett pm, eftersom jag har kattungar nu, och väntar en till kull i slutet av vintern?

Therese
4/16/15, 11:13 AM
DjupbackensJosefine
7/10/15, 5:35 PM
#33

Hej jag tar gärna ett PM, jag har lite dåliga vibbar av en intressent nu.

Upp till toppen
Annons: