Annons:
Etikett17-utställningar-resultat
Läst 7576 ggr
DeEss
3/28/10, 6:44 PM

Intressekoll - Trimbord att hänga på bur...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har beställning på två trimbord, som ska levereras till Malmöutställningen den 10 April.

Skulle kolla om det är någon mer som vill ha, då jag har material till ytterligare 3-4 st liggandes.

Bredd max 60 cm, djup 35-40 cm (välj själv). Tjocklek på skivan ca 2,5 cm.

Borden gör jag i massiv stavlimmad ekskiva, med rundfrästa kanter - finns även andra profiler…

Stamnamn eller annat kan jag fräsa in i skivan, om så önskas…

Har tillgång till de flesta typsnitt.

Kromad kedja och S-krokar, samt vinklar för att hålla fast brädan i metallborden (glidskydd) är monterat och klart + att hela skivan oljas in för motståndskraft mot vatten, puder osv… 

Är du/ni intresserade skicka ett mail, eller ring, så diskuterar vi utförande!

Kan även levereras senare i år på andra utställningar, som vi åker till…

mvh

Daniel på www.theodortorps.se

info@theodortorps.se

0451-148 70 (helger & kvällar - 22:00)

På bilden vårt eget bord, med stamnamn infräst, dock i en tunnare mörkare skiva…

Annons:
DeEss
3/28/10, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detaljbild (tyvärr lite suddig, pga mobilkamera) av nygjort trimbord, med rundfrästa kanter.

Glömde skriva att dom går att få i "fri form" också - insvängda på mitten eller sidor, t ex…

blondifire
3/28/10, 11:38 PM
#2

intresserad av ett till Spinn utställning i Maj. ska du dit?

S*Winsnes Wilda

DeEss
3/29/10, 12:28 AM
#3

#2 Tyvärr inte…

Som det ser ut nu kommer vi att åka till Trelleborg en av dagarna helgen innan…

Sen eventuellt Kalmar i Juli - ngt osäker där…

DeEss
3/29/10, 1:28 AM
#4

Ojdå…

Det gick snabbare och lättare än vad jag trodde. Skrattande

Jag vågar inte ta på mig fler just nu - men uppdaterar om jag skulle hinna göra fler innan Malmö.

Juliette-
3/29/10, 1:40 AM
#5

Gud vad snygga synd man inte bor i skåne

DeEss
4/22/10, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5

Tackar! =)  

Tänkte det var dags att visa er härinne, som inte såg dom i Malmö. Tyckte det var mest rättvist att den som beställt sin bräda skulle få se den först…

På denna bilden alla fyra samlade.

Annons:
DeEss
4/22/10, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nöjd (?) kund…

IC S* Zygot´s Cornetto provsitter "sitt" bord…

DeEss
4/22/10, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Passade på att fylla på lite, på vår eget bord, när jag ändå var igång…

Nästa utställning vi ska på är Trelleborg, lördagen den 22 Maj…

Har hittills en beställd tills dess och skaffar material till tre åtminstone…

//Daniel

S-Zygots
4/22/10, 8:38 PM
#9

Tusen tack för det fina trimbordet! Både matte och Cornetto är supernöjda…..=)

Juliette-
4/22/10, 10:36 PM
#10

Gud vad snygga dom är, måste få köpa ett av dig jag med, tyvärr ställer jag inte alls där nere i skåneland men kanske någon jag känner.. Får man fråga vad en trimbord kostar?

DeEss
4/22/10, 11:41 PM
#11

#9

Tack! Vad kul att höra att båda är nöjda! =)

#10 (och alla andra nyfikna…)

Jag har satt grundpris på 500:- för bord i ek-varianten i valfri form, med fästen och kedjor. Sen tillkommer fräsningen och det blir lite olika på hur mycket som ska fräsas in, men ca 100-150:- för ett stamnamn, inkl. pigmentering/målning av frässpåren, om så önskas…

Maila eller ring mig för att få exakt pris.

Som synes på de tidigare bilderna går det att fräsa in det mesta i borden: katt-tassar, indian-fjädrar, hela ansikten, något som anknyter till just din uppfödning eller ditt stamnamn.

Det är bara fantasin (och bordets yta) som sätter gränserna och jag strävar efter att göra alla bord individuella, så egna motivförslag är välkomna.

Kan samtidigt säga att jag kan ordna billigare i furu, men detta träslag är mycket mjukare än ek och inte alls lika tåligt mot repor.

//Daniel

erspers
4/23/10, 10:48 PM
#12

Jädra fina trimbord helt klart

//Stefan

Camizen
4/24/10, 11:20 AM
#13

Tusen tack, för den fina trimbrädan! Vi är supernöjda!!!!!

kram

Camilla // S*Viento´s

Annons:
Sagolika
4/25/10, 12:13 PM
#14

De är verkligen jättefina, Daniel! :) Skulle kunna tänka mig ett sådant jag med. Dock kommer vi inte till Trelleborg tyvärr, men vi kanske ska till samma utställning längre fram så att det kan passa. Höganäs kanske?

David
4/25/10, 1:51 PM
#15

Instämmer med övriga!

Superfina Daniel!!!! Synd att du inte ställer här uppe i norr något =)

(förresten, du kanske skulle sälja dessa i lite större skala, går ju att annonsera lite smått i en viss tidning för kattintresserade Flört Flört)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

DeEss
4/26/10, 1:53 AM
#16

Vilken massa beröm! Tackar, tackar!!! Glad

#14  Vi kommer nog högst troligt dit, ja! Hör av dig i god tid innan, bara, så snackar vi design.

#15 Ja, du David. Det var ju synd att du inte sa det innan, så kunde jag ju tagit det med som handbagage!

Jag var 130 mil upp i landet mellan 15:55 och 16:20 idag, ju… Varför? Kolla hemsidan vår! Flört

Angående annonsering, vete sjutton om man vågar…

Sen vet du ju redan hur saktfärdig jag är med annonsmaterialet - missade ju deadline!

Fast en annons kanske kunde vart något ändå?

Just nu är det ju "exklusivt" för er här på NorskSkogkatt iFokus, men det finns ju andra raser oxå… Jag har prislistan kvar, David!

Men nu är det läggdags - har lite "jetlag", tror jag! Skrattande

//Daniel

www.theodortorps.se

Keso
4/27/10, 4:59 PM
#17

Ååå vilka fina! nedrans att man inte kan ha en ekbräda till hundar :-( hade också velat ha en sån snygg

David
5/2/10, 6:27 PM
#18

#16. Grattis till nytillskottet! Glad

Tycker absolut det här är något du skulle kunna sälja över Internet. Hur mycket väger den? Lite sugen på att beställa en av dig, kan i så fall skicka ner frakthandlingar så hämtar DHL upp hos dig. Men vi kan ta det via mail…

Såklart du ska annonsera. Nu har du ända fram till början juni på dig, så kommer den med i nr 3 Flört. Tänk dig, 7.000 st beställningar. Flört Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

DeEss
5/3/10, 9:50 PM
#19

#18

Tackar för gratulationen! "Min" katt, fast han står reggad på Anna.

Har varit och handlat skivor till fler bord nu och provade väga ett nyss. Som 60x40cm väger det ca 3200 gram och sen kan man lägga till ett par hundra gram för kedjor och skruvar, så kommer vi upp i ca 4 kg + emballage. Anger man 5 kg, så är man på den säkra sidan, tror jag.

Slog in mått och vikt på posten.se och kom fram till 175:- i frakt, som Postpaket inom Sverige.

Sen var det där med annonseringen också…

7000 beställningar - då hade ju semestern varit räddad!!! Tungan ute

//Daniel

David
5/3/10, 10:05 PM
#20

Om du använder DHL eller Schenker kommer du ner i nästan halva priset.  =)

Och om jag beställer så skickar jag förbetalda fraktsedlar, eftersom mitt företag har ett kanonavtal med DHL =)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
DeEss
5/3/10, 11:01 PM
#21

Misstänkte nästan att det var något sådant  eftersom du sa just DHL.

Då ska man bara hitta en snygg design, som passar Rag-Doll? =)

Har för mig att jag såg på nätet eller har bild som ska gå att fräsa in på just Rag-Doll.

//Daniel

Trimborden finns nu också på en egen sida på vår hemsida: www.theodortorps.se

David
5/3/10, 11:03 PM
#22

Ja, det vore kanon om du hittade något passande motiv, beställer gärna, så kan jag vara din referenskund bland oss "ragdollnördar" Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

DeEss
5/3/10, 11:24 PM
#23

#22  Letar just nu… Googlar & livesearch'ar.

Hittar du/har du något själv att bidra med kan du maila över den, så ska jag se vad jag kan göra - har av förklarliga skäl mest NFO själv.

Kan avslöja att jag sitter samtidigt och testar att göra ett foto på en specifik NFO-katt (med ganska markerad teckning) i "fräsbart format", så nu går Photoshop och ritbordet varmt. =)

Vissa bilder går ju att göra om - och då kan du - eller någon annan - få just sin egen katt på bordet. Kan det bli mer personligt? =)

Och då kan ingen komma och klaga på copyright heller…

//Daniel

DeEss
6/1/10, 12:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Levererade fler trimbord i Trelleborg härom helgen…

Och jag har ju glömt att berätta att det finns en ny flik på hemsidan för trimborden - kommer att fylla på med fler bilder på gjorda bord efterhand där…

Tänkte samtidigt passa på att berätta att nästa utställning vi anmält till är Kalmar, den 3-4 Juli.

Om någon är intresserad har jag öppet för nya beställningar. Glad

//Daniel

Kattilaforsens
6/2/10, 2:44 AM
#25

Trimborden är verkligen superfina. Var håller ni hus i fall vi har vägarna förbi i sommar?

David
6/2/10, 2:17 PM
#26

Ja, jag är hur sugen som helst. Nu är det ju tyvärr en utställning nästa vecka, sedan en i augusti, sedan är det "dött" på utställningsfroten här i norr fram till nästa år Rynkar på näsan Rynkar på näsan

Jag håller på att spåna lite på svar på ditt mail, och om vi kanske på något sätt kunde hitta på något så att vi här i norr kan få köpa också. (som att gå ihop några, då blir ju frakten inte så farligt dyr)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

DeEss
6/3/10, 1:55 AM
#27

#25

Tackar! =)

Vi bor i Finja, mitt i norra Skåne - om det var så du menade?

Samtidigt reser vi runt till de flesta utställningarna i södra Sverige, så leverans kan även ske där….

Tänk en linje från Göteborg och rakt över - där under brukar vi hålla oss när det är utställning. Har dock hänt att vi varit i Stockholm, men det är bara en gång hittills…

Kollar jag på listan över utställningar som vi funderar på att vara med på, ser det ut som om Kalmar, Varberg(ev.), Höganäs och Höör är planerade just nu.

Kanske det blir en sväng till Norge i höst…

#26

Samfrakt låter som en bra idé - du kanske vill bli generalagent i Norrland? Skrattande

Har letat efter ragdoll-bilder, men hittar inget. Hoppas du har bättre lycka?

Annons:
Sagolika
7/12/10, 2:39 PM
#28

#23 Nyfiken. Gick det att fräsa in fotot? :) Visa gärna bild i så fall på hur det blev.

Hinner du göra ett trimbord till mig till Höganäs-utställningen? Behöver inte vara med ngn. bild/mönster, bara stamnamnet (kan gå bra utan det också om du inte hinner).

mvh Nina

DeEss
7/13/10, 1:56 AM
#29

#28

Hej Nina!

Joo, det gick att fräsa in… Men tyvärr blev inte resultatet så som jag ville, så provbiten har redan gått till spill (höga krav från mig).

Har inte testat något mer, då tiden lagts på att få pooldäcket klart till sommaren. Sen skulle ju poolen provbadas också! Skrattande

Klart jag hinner till Höganäs! Har ju snart semester… Tungan ute

Skicka mig ett mail med önskemål om typsnitt - de flesta andra jag gjort har samma som används på egna hemsidan.

Kan också maila över en sammanställning på fräsbara bilder, där du kanske hittar något du vill ha?

mvh

Daniel

DeEss
7/20/10, 1:32 AM
#30

Passar på att meddela att vi ska till Varberg den 31/7.

Om någon vill ha bord tills dess är ni välkomna att maila eller ringa.

Och som tidigare nämnts är vi anmälda till Höganäs den 14-15/8…

"Måste" ju ha något att göra på min semester som börjar snart! Tungan ute

Sagolika
7/20/10, 2:26 AM
#31

Du fick mitt mail va? Glad

DeEss
7/20/10, 4:34 PM
#32

Jajamensan, Nina!

Återkommer med förslag på utseende…

//Daniel

DeEss
11/23/10, 9:26 PM
#33

Nu börjar det dra ihop sig för en tripp norrut…

Maila eller ring och boka nu, så kan jag leverera 4-5 december på ÄK´s utställning i Västra Frölunda.

//Daniel

DeEss
3/8/11, 1:37 PM
#34

Tänkte lyfta tråden lite, nu när det drar ihop sig till ny utställningssäsong…

Beställer ni nu kan jag ha klart och leverera på SYDK i Malmö i början av April.

//Daniel

Annons:
DeEss
3/8/11, 1:37 PM
#35

Tänkte lyfta tråden lite, nu när det drar ihop sig till ny utställningssäsong…

Beställer ni nu kan jag ha klart och leverera på SYDK i Malmö i början av April.

//Daniel

blondifire
3/10/11, 8:32 AM
#36

du har mail …

S*Winsnes Wilda

DeEss
8/18/11, 1:15 PM
#37

Hintar:
Kommer till Lund i början av Oktober, om det är någon som är sugen… Flört

Kan även skickas med Schenker eller Posten till övriga landet.

Upp till toppen
Annons: