Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1950 ggr
Vickelina
8/31/10, 10:44 PM

dräktig katt

Hej!

Jag är nyfiken hur ni brukar göra som har långhåriga katter. Våran Maja är dräktig, och jag funderar på om jag ska ta bort lite hår på magen, så kattungarna kommer åt spenorna, och om jag ska ta bort lite hår bak i rumpen på henne.

Detta blir hennes första kull, så jag vill gärna veta hur ni gör.

Annons:
LaSadie
8/31/10, 10:49 PM
#1

Jag tog inte bort håret på magen på Mim. Det har funkat bara fint Glad

Vickelina
8/31/10, 10:50 PM
#2

Ok, så kattungarna hittar igenom djungeln av hår??

mammakatt
8/31/10, 10:56 PM
#3

tänk på att kattungarna har vassa klor så dom inte river mamman om hon blir för kortklipptKyss.

Angelike

LaSadie
8/31/10, 11:02 PM
#4

Jadå det gör dom =)

rockringen
9/1/10, 12:00 AM
#5

Man kan ta bort lite hår innan kattungarna föds om man tycker det är väldans mycket, men jag skulle inte rekommendera att klippa, utan tunna ur i så fall. Om man klipper så börjar det växa ut stubb och då skaver det bara och ställer till för de små. Kattungarna trampar ju igång njölken, så det är bara bra att ha lite päls att få fäste i :)

Barbro

blondifire
9/1/10, 1:28 AM
#6

jag klipper ner lite på magen o i rumpan för mimmi har grymt lång päls på magen o har svårt o hålla rent i rumpan..

S*Winsnes Wilda

Annons:
SillyZones
9/1/10, 1:57 AM
#7

jag klipper alltid ner, dock inte in till skinnet såklart, utan så att pälsen är en cm eller två.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Draken_old
9/1/10, 10:36 PM
#8

Jag klipper inte. Om kattungarna visar sig ha svårt att hitta fram brukar jag tunna ur lite, lite grann runt själva tutten.

Upp till toppen
Annons: