Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1442 ggr
flugufrelsarinn
8/23/10, 3:59 PM

stamnamn-s

Sitter och läser lite på sveraks blankett om ansökan om stamnamn. Står att stamnamn ska vara prefix och högst 15 tecken långt. Om nånting är ett prefix då ska man skriva det före eller hur.. typ "o"-vanlig eller "von" anka..

men det är ju klart att det är ett prefix då det blir SE*"stamnamnet"s nfo.. det står ju före "nfo".. som man iförsig inte ens skriver med men det är väl underförstått.

ok, nu ska jag försöka sluta svamla. Men är det viktigt att ha med ett genetiv-s på slutet? vad tycker ni? Stamnamnet som jag tänkt ansöka om är redan 15 bokstäver så det får inte plats ett s på slutet.. Är det nödvändigt?

Annons:
Sissi
8/23/10, 4:11 PM
#1

Det är absolut INTE nödvändigt med ett "s" på slutet, vet många som inte har det.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

amandanaemi
8/23/10, 6:00 PM
#2

Det beror ju lite på! Testa att sätta lite vanliga tilltals namn bakom och se hur det låter :)

Det enda som kan vara nackdel med såpass långt stamnamn är att kattungarnas namn då inte kan vara lika långa, då hela namnet endast får vara 35 positioner!

Juliette-
8/23/10, 8:43 PM
#3

Vet ju många som har det.. tycket det beror lite på vad man har för stamnamn.. endel passar ju inte med S på slutet.. Dock har ju så många s för det "flyter" bättre

flugufrelsarinn
8/24/10, 2:18 AM
#4

Jaha, Ja jag tänkte att man kanske skulle säga det med ett s iallafall. även om det inte står så på pappret. För det lägger man ju till av sig själv om man säger att nånting tillhör nånting..

Men..! Att hela kattungarnas namn + stamnamn bara får vara 35 visste jag inte. Då kanske jag skulle tänka om. Hmm. Knepigt. Jag tror inte jag kan komma på nåt bättre än det jag hade..Obestämd Nåväl, det ger sig väl med tiden..  Cool Får fundera vidare…

Draken_old
8/24/10, 8:47 AM
#5

Om dina kattungars namn står skrivet i en utställnings katalog tex så kommer deras fullständiga namn att vara utan s. Man får inte göra några ändingar på det godkända stamnamnet på tex hemsidor heller, inte ens ett litet s..

flugufrelsarinn
8/24/10, 11:54 AM
#6

Det är så härligt med byråkrati. Suck! Kunde det inte bara vara 16 bokstäver så skulle jag slippa hitta på ett nytt namn… Men som sagt det behövde ju inte vara ett s men det flyter ju på bättre om det är det. men jag tror man tänker ett s själv.. Även om det inte står överallt. Men det skulle passa bättre med ett s.

..och att det är 35 låter inte så farligt såhär på dagen när jag orka räkna i huvudet.. det blir ju 20 kvar till kattungenamnen och det borde ju rimligen räcka…

Annons:
amandanaemi
8/24/10, 12:45 PM
#7

#6  Ja, 20 bokstäver till kattungens namn är nog inga problem så länge man inte tänker sig jätte långa namn :)

Upp till toppen
Annons: