Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1902 ggr
SessanGD
2010-09-10 10:02

HJJJJÄÄÄÄLP

Nu när jag kom ut till mina tjejer i morse, fann jag där en 6-7 v kattunge ! ! Den är inte våran eftersom tjejerna inte är fertila. Den är rädd och fräser och spottar mot människor, men accepteras av mina tjejer solklart, och den accepterar dem som en "mamma". Den är röd, troligen en hane (kunde inte kolla då jag inte ville stressa den mer) långhårig, och då menar jag inte skogislånghårig utan utöver det !Lite plattar i ansiktet än våra skogisbebbar är. Hur gör jag, låter jag den gå kvar hos tjejerna, tills den fått förtroende för oss. Har en tjej inne just nu pga löpning, men där finns även en hund (jättestor)…. Hjälp ! ! ! Detta har jag aldrig varit med om….

Förresten glömde säga att kattungen är en riktig sockertopp… ;)

Snälla svara och hjälp mig ! ! !

Annons:
kerstin2181
2010-09-10 10:19
#1

Tycker du ska ta hand om den lille, sen om du vill isolera den, är din egen vilja som avgör. Om du bara låter den vara, och den är så ung, överlever den inte längeGråter

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

SessanGD
2010-09-10 10:29
#2

Jag vet Kerstin, fattar inte hur fan man kan göra så. Var ute och snackade lite med tjejerna, satte mig på golvet, och då kom han (är en kille) och ville mysa och inspektera mig. verkar inte allt för rädd, så månniskokontakt har han haft på ett eller annat vis. ;) så söt som han är får han stanna, vare sig gubben vill eller inte… ;)

Han har inget hull, är tunn och pälsen är inte den bästa, full av en massa kardborrar, dock ser han inte ut att ha varken fästingar eller loppor, vet inte heller hur hans öron är, men de verkar rena, men men öronskabb e en "doldis" ett tag.

Någon som vet eller har en tandkarta, på vilka tänder en kattunge får och när, kanske se på den hur gammal han är på ett ungefär ???

Lägger in foto under dagen om jag kan få han att fastna på bild….

Sissi
2010-09-10 11:23
#3

Men jisses vart kommer den ifrån???

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

kerstin2181
2010-09-10 11:36
#4

Sissi, finns för många stackare som bara dyker upp, min jibbarkompis hittade en 7 veckors mitt inne i skogen för lite sen, hon tog hem den, gödde upp den och hittade ett kanonhem i Skåne, inte många som slutar så lyckligt

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

flugufrelsarinn
2010-09-10 11:43
#5

Va, nämen är det någon som har släng in honom i din rastgård? Folk är ju inte riktigt kloka..

Sissi
2010-09-10 12:17
#6

Stackars liten! Gråter

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Annons:
SessanGD
2010-09-10 12:55
#7

#5

Troligen har han gått igenom gallret, är ett rastgaller till hundar så det finns hål som är lite större på vissa ställen. Vet inte om han är utslängd eller född ute, han är relativt social, kelen och helt bedårande.

Vetrinären i Trelleborg tar INTE emot sådana katter/ungar. De får lämnas till polisen för avlivning eller till jourhem, men det visste hon i dagsläget inte var det fanns några som hade plats att ta in honom. Grrrrr  underbart med folk som är hjälpsamma…. suck jaja, en kille till mer här hemma e väll inget att tjafsa om, ;) gubben kommer att pröva men men, får ju fjäska lite för han… ;)

mvh

Carina Hallberg Venuskatten's

SessanGD
2010-09-11 10:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Lovade ett foto och här är han…. Våran Gustav =) KOmmer att stanna här hos oss tills jag vet att allt är ok m honom, vetrinären nästa vecka bara för att få svart på vitt att han inte e sjuk. Fick in honom igår kväll äntligen..

MVH

Cina

blondifire
2010-09-11 10:55
#9

så fin han är Kyss!

S*Winsnes Wilda

EddaM
2010-09-11 23:16
#10

Vilken underbar liten sötnos! ???

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Upp till toppen
Annons: