Annons:
Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 2302 ggr
Fisnik
2010-09-13 22:41

Hjälp?!

Har för nästan en vecka sen fått en skogskatt, Fisnik, som är drygt ett år. Hon har tydligen inte mått bra i tidigare hem, och är smal och har inte så stor päls som skogskatter har. Hon äter lite tycker jag, jämfört med vad min förra katt gjort (ej skogskatt). Har köpt vitamin tabletterna Chrisco tranbär, som hon tar helt själv när jag ger henne två/dagen. Vet inte riktigt vad som behövs göras, än att vänta och se om hon går upp i vikt och så. Men om någon har tips, eller har vart med om något liknande, så svara gärna eftersom vi gärna vill ha kvar vår fina Fisnik.

Annons:
LaSadie
2010-09-13 22:56
#1

Avmaska och sedan ge henne kanske lite kattungemat som är oftast fet och mer protein än annat torrfoder.

SillyZones
2010-09-13 23:39
#2

Gå till veterinär och få henne genomgången om det är så att ni tror att hon inte mår bra.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Kronängens
2010-09-16 00:53
#3

Flera matskålar utplacerade på olika ställen kan göra att de äter mer. Man kan byta plats på matskålarna ibland.

Om det är en  osäker och otrygg katt kan det ta ett tag innan hon bott in sig hos er och känner sig tillfreds. När hon mår bättre kanske hon äter mer. Hoppas det.

Lycka till med henne!

Upp till toppen
Annons: