Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 6500 ggr
Rosenlind
2011-01-22 13:50

Modkat toalåda

Jag undrar om det finns någon här som har kattlådan modkat och vad ni tycker om den?

Fungerar den på era skogisar?     Är storleken bra?

Stoppar den upp sanden?

Någon som vet?

Tacksam för svar!

Annons:
AgnetaB
2011-01-22 15:09
#1

Finns en tråd om den nu på katter.ifokus.

AgnetaB
2011-01-22 15:12
#2

såg du redan sett den;)

Rosenlind
2011-01-22 15:12
#3

Jag vetGlad Men ville kolla om den funkade till skogisar eller om den är för liten och om det följer med sand i pälsen så man får sanden på golvet ändå. Iså fall kan man ju lika gärna behålla den gamla lådan. Den är ju rätt så dyr.

Rosenlind
2011-01-29 12:06
#4

Ingen av er som testat denna?

Rosenlind
2011-05-26 06:07
#5

Jag är väldigt sugen på en sådan. Ingen här som testat den?

jojanpike
2011-05-26 09:43
#6

Jag har inte testat den, kollade lite på google nu.

Den såg ganska intressant ut. Här kommer en del sand ut när katten kommer ur en vanlig låda med lock och lucka. Så detta kanske vore nåt :-)

www.smaraldus.eu

Annons:
Rosenlind
2011-05-26 19:07
#7

Ja visst ser den bra ut. Frågan är om den är stor nog för en skogis.       Det skulle vara så skönt att slippa ha sand på golvet.

LillyB
2011-05-26 21:27
#8

Tror inte att det blir mindre utströdd sand faktiskt :P då katten hoppar upp därifrån med sandiga tassar så sprids det ut ändå. Kanske till och med mer eftersom katten måste ta ett litet skutt?

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Torplyktans
2012-10-09 21:05
#9

Är det kanske några som har hunnit testa / prova Modkat nu?

Men jag är också lite tveksam om den är för liten. Inte så bra för kattungar i alla fall Flört

antar att det med sanden är väll städning som gäller i alla fall. Undra om den blå plast insatsen verkligen håller och gå bra att göra rent?

www.torplyktan.se

Catrine11
2012-10-10 09:38
#10

Vi köpte en Modkat för ett år sedan då vår skogis var kattunge. Funkade utmärkt redan från dag ett och det blev faktiskt väsetligt mindre kattsand på golvet. Men efter ett halvår märkte vi att hon allt oftare hoppade ur som skjuten ur en kanon. Det verkade som om hon tyckte det var för trångt (helt logiskt eftersom hon blivit så mycket större). Vi tog bort locket och hon blev genast nöjd.

I nuvarande form utan lock blir det såklart mer sand på golvet. Hittar vi en annan funktionell och snygg byter vi ut den.

Det är ingen tvekan om att den är för liten för större katter även om det är individuellt hur trångt olika katter kan tänka sig.

En annan detalj är att spaden tyvärr har för stora hål.

Catrine11
2012-10-10 18:20
#11

Jag kan också lägga till att den blå linern är lätt att göra ren, men torkar ganska långsamt. Har man en katt som krafsar djupt och frenetiskt måste man byta ut den efter några månader.

AlexH
2012-10-11 09:04
#12

Skulle precis säga.. jag tror den är lite för låg för en vuxen NFO.. Jag har en till mina cornishar.. och den funkar jättebra.. men den är lite låg för mina hanar.. de kryper in och får sedan sätta sig så att huvudet sticker upp ur hålet… :/

tar man bort locket så är den rymlig.. den är inte för trång i "golvyta" den skulle dock behövt vara en 10 cm högre minst.. tycker jag..

stor skillnad på sandmängd på golvet… då mina crx är grävare och gärna skottar :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MrsCecilia
2012-11-10 17:56
#13

Vi har haft en men jag sålde faktiskt den sen. Jag var nog den enda som uppskattade den Flört. Enkel att rengöra, inget sand på golvet, fräsh och snygg.

Vår cornish använde den ibland men vår skogis var helt klart för stor för den och använde den inte alls. Vår huskatt fnös åt den och gick.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Annons:
Torplyktans
2012-11-10 21:23
#14

Tack så bra att höra! Det var den info jag var ut efter. Ska nog inte köpa en sån. Ser ju bra ut men jag tro mina katter skulle reagera likadant som ni beskriver…

Har misstanker att till och med min huskatt (en lång 6kg kastrat) får problem med huvudet i så fall ;-) han  sitter redan nu helst med huvudet ute.

Har just köpt en CatIt Jumbo kattlåda som katterna nu prova, men än så länge är inte dörren stängt ;-) den verka lovande vi får se…

www.torplyktan.se

Rosenlind
2012-12-25 19:06
#15

Kul att läsa om hur några av er testat den.

Jag har bestämt mig för att denna är inte något för en "skogis".

Jag får sopa efter Bobbie-Busen istället.

#14 Har inte hört talas om Catit jumbo. Är den bra? Jag ska googla på den nu :)

MrsCecilia
2012-12-25 19:56
#16

#15 vi har en sån och den är suverän. Stor, enkel att rengöra och katterna får väl plats i den.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Upp till toppen
Annons: