Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 3355 ggr
KarolinaM
2/24/11, 4:49 PM

ID klistermärkena är borta+

Hej!

Jag har förlagt mina idklisterlappar till katterna. Kan man få tag på nya? Den ena katten har inte ens en lapp på sin stamtavla. Jag måste ju ha en där vid stamtavlor osv.

Vem har hand om sånt här? Kennelklubben?

Annons:
Mona22
2/24/11, 6:00 PM
#1

Du kanske kan prata med veterinären som intygar och skriver i på stamtavlan att den är märkt och med vilket nummer. Jag vet tyvärr inte vart man får tag på nya klistermärken. kanske veterinären vet?

erspers
2/24/11, 9:00 PM
#2

klistermärkena följer ju med chippen som man märker katten med så det är nog svårt att få tag i nya klistermärken..i värsta fall så får man väl chippa om katten/katterna tyvärr

S

anakin
2/24/11, 10:28 PM
#3

Hej Karolina.

Man ska aldrig sätta in ett chip till om ett fungerande redan finns.

Om du har tappat bort chipremsorna,kontakta veterinär som skriver i och intygar,eller en godkänd chipmärkare går lika bra.

Endast om chipet inte går att avläsa eller har försvunnit/slutat fungera kan man chipmärka om.

Nya remsor går tyvärr inte att ordna.

Lycka Till.

MVH Anki Sjödin / Id-kontrollant+ chipmärkare.

LaSadie
2/24/11, 10:53 PM
#4

Kan passa på att fråga varför man alltid får så få remsor? När det har satts där man behöver så kanske man har två kvar :P

anakin
2/25/11, 3:30 AM
#5

Hej. Bra fråga LaSadie,Jag kan ta upp frågan m tillverkaren ang antalet remsor. Återkommer om detta.

Det finns allt som allt 6 remsor. 1 till regbevis/stamtavla,1 till pass, 1 till tex id-register. Det brukar bli 2-3 remsor kvar att ha som reserv,om man tex tappar bort stamtavlan.

Konstigt Karolina,att den som chipmärkt kissen inte klistrat på remsan på stamtavlan,det ska göras av märkaren eller veterinären då den ju ska signeras också.

MVH Anki Sjödin

Pia-PizzisAnne
4/16/11, 3:30 AM
#6

Hej! Man behöver ju inte remsorna. På alla ställen är det giltigt att skriva numret för hand, t o m i passet och på regbeviset/stamtavlan. På stamtavlan signerar veterinären eller märkaren att den är ID-märkt och numret ska ju då anges. Och såklart är det bekvämast att bara klistra dit en remsa.  Glad Om man skriver för hand så är det enklast att sen läsa numret om man skriver siffrorna i grupper om tre.

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

Annons:
Upp till toppen
Annons: