Annons:
Etikett05-pälsvård
Läst 1310 ggr
Zekina
2/12/17, 4:05 PM

Bad

Hur ofta badar ni er katter? Det är nog 1 eller 2 år sedan jag badade min sist, då inför en utställning. Men nu är hon så elektrisk i pälsen att jag funderar på om det är ett bad hon behöver? Kan tillägga att hon håller på att tappa massa vinterpäls nu också..

Annons:
Therese
2/12/17, 8:53 PM
#1

Det är ungefär lika ofta hos oss. Link behöver ytterst sällan duschas, han duschades inte ens innan senaste utställningen :P

Zelda får jag svabba av lite då och då, men det är baken som är väldigt hårig och tyvärr samlar på avföring..

Du kan ju testa att spraya på lite balsamspray annars om du inte vill bada henne :)

kara_murray
2/14/17, 7:09 PM
#2

Jag badar Vilhelminna ungefär 2 gånger på våren/sommaren och 2 gånger på höst/ vinter. Sedan kan det bli någon extra gång. Den extra gången beror oftast på att hon antingen fäller väldigt mycket päls eller är på väg att få vinterpäls. Angående att det fastnar päls i baken på katterna så brukar jag klippa bort päls runt baken så att det inte fastnar lika lätt.

Zekina
2/25/17, 9:52 PM
#3

Hon fick sig ett bad. Klagade inte så värst mycket, men hon tittade dystert på mig 😛
Beställde hem balsamspray från K9.
Läst många häst/hundägare som skrivit att det är bra, får se om det funkar på katt lika bra då :)

kara_murray
3/5/17, 7:52 PM
#4

Jag använder schampot från K9 och jag är jättenöjd med det. Det luktar gott och pälsen blir ren och fin.

Upp till toppen
Annons: