Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1119 ggr
molbojse
12/16/16, 8:16 AM

Skogis något för oss?

Visste inte var jag skulle lägga tråden, hoppas det går bra :)

Hej!
Jag och min sambo ska börja förbereda för att att utöka vår enbarnsfamilj till en tvåbarnsfamilj. Problemet är att vi inte riktigt vet vad för katt som skulle passa oss. Vi har tittat på alla katthem som ligger i närheten av oss men ingen hade något som passade. Vi började då fundera på raskatt men då kommer den stora frågan; vilken ras passar oss? När jag frågat har jag fått tips om bland annat skogisen å då tänkte jag att jag frågar här. Någon kanske kan ge lite input? :)

Vi söker i första hand en aktiv katt, då vår nuvarande galning behöver en på samma energinivå som honom. Katten får även vara semilånghårig då jag älskar pälsvård! Kissen kommer bli innekatt med eventuellt koppelpromenader om katten själv behagar, annars finns det balkong. Finns säkert fler önskemål med de försvann ur huvudet på mig nu när jag satte mig och skrev…
Vi är heller inte intresserade av någon kattunge utan i så fall en kastrat som tagits ur avel av olika skäl. Oavsett om det handlar om att det är någon defekt eller helt enkelt bara avlats färdigt på. Hur stor är chansen att komma i kontakt med en uppfödare som har den möjligheten?

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Therese
12/16/16, 2:31 PM
#1

Visst låter det som att en skogis skulle passa er! Mina lurvbollar är både väldigt aktiva med även gosmonster =)

Jag vet inte hur stor den chansen är, men att chansen finns. Min uppfödare fick kastrera ett kullsyskon till våra katter som hon senare tänkte sälja men hon hittade inget bra hem och nu får hon nog stanna kvar hemma, de är två och ett halvt år nu.

molbojse
12/16/16, 8:11 PM
#2

#1 Okej! :) Har skogisarna stort behov av väldigt mycket yta? Vi bor just nu i en tvåa på drygt 70 kvm. I dagsläget finns fyra höga hyllor uppsatta, en bokhylla med tre nivåer avsedda för den nuvarande katten, samt lådor och gömställen. Innan ny kisse kommer till oss så ska det införskaffas ett stort klösträd samt några mindre att ha i varje rum så det alltid finns plats för katterna

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Therese
12/17/16, 9:37 AM
#3

Jag har två skogkatter och en huskatt i en trea på 67kvm :) Nemas problemas, ta en stor och hög klösmöbel så blir de nog riktigt nöjda :)

molbojse
12/17/16, 1:41 PM
#4

Jag har funderat på det här trädet, om inte ett ännu större, kan det funka tror du? :)
Eftersom golvytan inte är enorm så siktade vi på att bygga på höjden istället. Även möjlighet till höjder på balkongen ska ordnas då den inte är jättestor..

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Upp till toppen
Annons: