Annons:
Etikett02-kattungeprat
Läst 1304 ggr
Cleo1
4/16/16, 8:26 PM

Cleo rymmarkatt

Cleo är en rymmarkatt eller kanske en nyfiken katt. 

Vi får använda krigslist när vi ska gå ut. Vid utgående stoppar man en kattleksak i fickan och tar en i handen. Katten sitter redan vid dörren. Kastar leksaken in i lägenheten. Katten rusar in och vi ut. Vid hemkomst sitter hon nästan säkert innanför dörren så öppnar den försiktigt och kastar in den medhavda leksaken. Katten rusar in och det gör vi med. 

Innan ovanstående teknik sprang hon ut i uppgången, upp till tredje våning, ner igen och hon är hypersnabb. Mardrömmen om någon öppnar porten samtidigt

Annons:
CaptainMorgan
4/17/16, 6:31 AM
#1

Vår han katt gjorde så i början, men när han smet så "bar" jag upp honom nackskinnet och "kastade" in honom i lägenheten och sa nej. Fick göra de några gånger o skrek nej när han sprang ner då förs han till och då hämtade jag in honom igen, nu vet han att han inte får gå ut i trappen så behöver bara säga nej om han sätter tassen utanför..

kara_murray
4/24/16, 5:23 PM
#2

Det är spännande med världen utanför….

Cleo1
4/25/16, 4:07 PM
#3

Ja det är det men nu verkar hon tycka att trappuppgången är utforskad. Inte så påstridig längre.

Therese
5/9/16, 1:36 PM
#4

Jag har märkt att mina katter tycker andra sidan ytterdörren är väldigt spännande sen vi skaffade hund, vi går ju in och ut jätteofta! Oftast har jag två eller tre katter som försöker få komma ut när jag öppnar dörren från utsidan.

Smart med leksaken!

Upp till toppen
Annons: