Annons:
Etikett02-kattungeprat
Läst 1402 ggr
Cleo1
2016-03-05 21:13

Orolig

Det känns lite oroligt. Hon är ganska liten i sig och behöver äta upp sig. Men hon äter enligt min mening lite. Alltid tillgång till torrfoder och en matsked blötmat två gånger om dan. Inte mycket torrfoder går det åt.

Hon har börjat sova mer. men det kanske beror på att hon känner sig hemma och trygg.

Men fotbollsintresserad är hon!

Annons:
vallhund
2016-03-05 21:20
#1

Hur gammal är hon? Vad väger hon? Vilket torrfoder/blötmat ger du henne? Hur känns hon i hullet? Vad säger uppfödaren?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cleo1
2016-03-05 21:35
#2

14 veckor.  1300 gr, RC Baby och RC Kitten/bl.a Specific  Kitten. Blötmaten gillar hon skarpt och kan äta mer. Hullet är tunnt. Hon har varit här en vecka och jag ska prata med uppfödaren i morgon.

Men du, hur får man till bildspelen?

Tack för visat intresse!

Therese
2016-03-05 22:35
#3

Om du tycker att hon äter lite men hon gärna äter blötmat så ge mer blötmat, det är dessutom bättre än torrfoder så det gör ingenting alls :) Om du klickar på "Bifoga bild/fil" kan du lägga upp bilder.

Torplyktans
2016-03-08 13:04
#4

Jag har haft fyra kullar med skogisar och storleken har varierat ganska mycket beroende på hur många det var i kullen och hur stor föräldrarna och andra släktingar bakom är. 

I min andra kull var den mimsta honan 1,5kg  (6 kattungar) vid 14v i den tredje kullen låg de två minsta kanske under (jag hittar inte tabellen just nu) men då var dem 8st och född lite för tidigt med bara 60-90g.

Gillar hon blötfoder så skulle jag ge fri tillgång till något blötfoder med mycket fett (och mycket protein) i t.ex RC baby mouse eller Hills baby mouse som har mer fett än deras torrfoder (båda ligger på 25% de flesta andra märken ligger på bara ca 20% )

Det kan vara så att hon byter redan tänder och har lite ont när hon äter torrfoder. Vi har haft 2 i första kullen som först tappade tänderna innan dem växte efter helt. och då behöver dem blötfoder under den tiden. Kolla gärna munnen efter tänder och eller ev inflammation (röd sträck i tandköttet)

www.torplyktan.se

Cleo1
2016-03-09 20:41
#5

Tack Torplyckans för tipsen! Ska testa.

wilfliz
2016-03-11 11:09
#6

Min minsta vägde lite och hon äter visserligen men va väldigt skinig när vi hemta hem henne när hon var 14 v hon var alltid sjuk hos uppfödaren och har aldrig varit det här vi köpte en olja salmon oil ovh har gått upp nu 150 g på 1 v jobbigt men nu ska vi se hur hon klarar av att känna hunger för ja tror det lite är så här hemma

Annons:
vallhund
2016-03-11 12:02
#7

Någon som kan tolka/förklara, jag förstår ingenting.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Therese
2016-03-11 12:34
#8

#7 Jag gissar att du menar i kommentaren från #6

Jag tolkar det som: Att katten alltid varit liten/spinkig och sjuk hos uppfödaren men inte varit det hos dessa. De ger en laxolja som jag gissar att de vill tipsa om :) Och att katten nu har gått upp i vikt :)

EvaSe
2016-03-11 18:05
#9

Köp en "Kolla masken"på apotek ock kolla att hon inte har mask. Är inte så vanligt längre då de flesta raskatter inte går ute men ett tecken är just dålig viktuppgång.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Torplyktans
2016-03-12 13:37
#10

Hej Hur går det med Cleo? Hur äter hon nu?

www.torplyktan.se

Cleo1
2016-03-12 14:05
#11

Hej Torplyckan! Skrev ett svar som jag la upp men f-n vet vad det tog vägen, Jag skrev iaf att hon enligt mig äter för lite och är tanig. Äter dock både blött och torrt. Bestämt att vi väger henne varje söndag så får vi viss koll. Spännande söndag väntar.

PS Tack för visat intresseDS

kara_murray
2016-03-13 13:00
#12

Jag tycker att hon verkar ligga normalt i vikt. Skogisar väger väldigt olika och som en annan skrev dem del växer fort och en del långsammare.

Cleo1
2016-03-13 19:44
#13

Tack kara_murray. Utdrag ur min blogg:

ÄTER!!

Nu har hon verkligen börjat att äta! I kväll ganska mycket blötfoder och därefter direkt till torrfodret.
HÄRLIGT!! Den sista veckan har hon gått upp drygt 70 gram vilket är 5%. Skulle jag gå upp 5% skulle det vara ungefär 4 kg. OK dålig jämförelse, men ändå.

Annons:
Upp till toppen
Annons: