Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 925 ggr
Therese
2015-10-29 21:14

Hankatten

Ni som har en skogishane, kan inte ni slänga upp en bild ovanifrån och från sidan? Skriv gärna vad ni anser om er katts hull också. 😃

Annons:
LaSadie
2015-11-02 08:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag har ingen bra bild på Stark som visar ovansidan tyvärr. Men har ett när han sitter. Men han är en stor kille märkte jag. Han väger över sex kilo när jag vägde honom igår. Det var överraskande då jag chansade på mer 5-5.5 kg. Han är bred över ryggen men det är liksom inte fett utan muskler, han är förbannat stark (lol) och aktiv med lilltjejen Matilda. Han är chippad så det hjälper en del.

Torplyktans
2015-11-02 14:40
#2

Emil är ju fertil nu igen han vägde med chip kastrering 6,7kg och nu väger han 5,3kg men det är ingen större fara än att han är för smal tro jag bara han inte går ner mer nu.

Däremot är det väldigt svår att fånga denna skillnad på bild då det verkligen inte syns någon skillnad på honom genom all päls. Man måste känner på honom och lyfter upp honom för att märka det. Sen trodde jag inte att han hade gått ner så mycket  före jag vägde honom.

Ja återkommer med bild när jag hittar någon bra gammal och ny bild.

www.torplyktan.se

Therese
2015-11-06 14:36
#3

Visst är det svårt med all päls!

#1 Snygg kille :)

Ibland får jag höra att Link är en tjockiskatt och jag blir ju lika nervig varje gång, han har nog lite att ta av och han är kastrerad, men känner man på t.ex benen så är det rejäla muskler där. Som du skrev så är Link också väldigt aktiv(och väldigt stark), lika aktiv som de andra två jag har. Hans päls står dessutom typ rätt ut så är svårt att få en rättvis bild.

#2 Vilken skillnad det är ändå. Visst är det svårt med all päls!  Ser fram emot bild på honom.

Trivs du bra med chipkastrering?

Upp till toppen
Annons: