Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 920 ggr
Therese
2015-10-20 20:38

Kastrationssår

Hur ska ett kastrationssår se ut efter fyra-fem dagar? Någon som har bilder? Är lite orolig gällande Zelda, det är ju ändå ett sår liksom. Tror att det är som det ska. Men vill dubbelkolla :)

Annons:
Torplyktans
2015-10-20 21:21
#1

Hm tyvärr har aldrig fotat det. Det ska vara framförallt vara torr och inte luktar något konstigt inte röd och onormalt svullen heller. Vet inte hur jag ska beskriva bättre ;-)

www.torplyktan.se

Therese
2015-10-20 21:49
#2

Okej! Det ser väldigt fint ut, men i ena änden var det lite blodaktigt liksom, jättelite verkligen. Tänker att hon hoppar och stolar som aldrig förr så kanske inte är så konstigt?

Torplyktans
2015-10-21 19:13
#3

är det tydligt att det gammalt torr blod är det  inge fara. Förmodligen så här inte heller men kommer det lite ny vätska hela tiden skulle jag ringer till vet och fråga om det är ok att torka bort eller hur du kan göra. Är ju svårt att håll katten lugnt när dem är pigga och inte har ont ;-)

www.torplyktan.se

Therese
2015-10-21 19:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Idag ser jag inget sådant alls :) Eller hur, inte lätt alls haha! Bifogar en bild, inte lätt att ta kort på en katt som hatar att visa magen när jag behöver se magen :p

Torplyktans
2015-10-21 20:34
#5

Svårt att se på en bild men det lilla jag kan se så verka det fint och fräscht. Det är bara hålla koll att det fortsätter växer ihop fint svullnaden från  stygnen kommer försvinner fortare på katter än på oss. Ser ju ut att ha samma färg som huden i övrigt nu. Håll bara bra koll nu. Hon borde också bli mindre känsligt runt såret vartefter.

www.torplyktan.se

Therese
2015-10-21 21:03
#6

Skönt att höra :) Stygnen är sydda inifrån, har funderat på hur i hela friden de lyckas med det! Känslig runt såret? Hon bryr inte ett dugg om det faktiskt, så skönt! 😊

Annons:
Torplyktans
2015-10-21 21:17
#7

Hehe ja det funderade jag också på hur dem kan sy så numera! Toppen om hon inte bryr sig att man tar på magen! Låter jätte bra !

www.torplyktan.se

Therese
2015-10-21 21:44
#8

Hon har inte behövt tratt ens, vilket underlättar mycket! Hon hade nog inte varit lika nöjd och glad annars :)

Upp till toppen
Annons: