Annons:
Etikett31-om-sajten-om-ifokus
Läst 1197 ggr
Nenujap
2015-10-18 13:30

Ny medarbetare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har nu blivit Medarbetare här på Norsk Skogkatt. Det blir, för mig, en roll att växa in i med lite tid. Jag hoppas att jag ska kunna bidra med något :)

Börjar med att berätta "lite" om mig och min katthistoria.

Jag heter Malin och är 28 år. 2013 köpte jag min första katt, IP S*Little L's Undara, som jag kallar Kiara. Nästan två månader senare köpte jag S*Kronängens Lasaralin, som här hemma kallas Rafiki. Alltså har jag inte varit kattägare så länge. Knappt två år. 

Jag har alltid velat ha en katt, men när jag bodde hemma fick jag inte för resten av familjen. När jag väl flyttat hemifrån, var det inte läge för mig att skaffa en katt, då jag var sjuk själv. Hösten 2013 bestämde jag mig i alla fall för att det var dags. Även om jag fortfarande räknades som sjuk. 

Efter en olycklig incident med en huskattunge, bestämde jag mig för att titta efter en lite äldre katt och kanske även en raskatt, där man visste lite mer om temperamentet hos katten. Bestämde mig för att en skogis nog var rätt. Jag kom i kontakt med en uppfödare och med hennes hjälp fick jag valt Kiara. Trots att hon var kattunge, kändes det helt rätt. I början av december 2013 flyttade Kiara hem till mig.

Jag märkte ganska snart att Kiara ville ha en kompis. Återigen fick jag kontakt med en bra uppfödare och fick valt Rafiki. I slutet av januari 2014 flyttade Rafiki in. 

Kort efter att Rafiki flyttat in, besökte jag min första kattutställning. Jag blev nyfiken och på Spinneriets utställning 2014 gjorde jag och mina kissar utställningsdebut. Rafiki hatade det! Kiara tyckte det var helt okej. Jag älskade det!

Kiara har jag fortsatt ställa ut sedan dess. Hon blev Internationell Premier på Racekattens utställning i Köge, Danmark, 27/9-2015. Eftersom Rafiki inte gillade utställning, slipper hon numer. Hon håller istället koll på reviret så att inte sugrören och leksaksfiskarna tar över.

Så, där är "lite" om mig och min katthistoria. Texten blev liiite längre än vad jag avsåg, men det får ni leva med ;)

Ha de gött!

/Malin

@Mpajunen på Instagram

Annons:
Therese
2015-10-18 14:53
#1

Välkommen! Jag är övertygad om att det kommer bli toppenbra! Hoppas få läsa mer om era utställningsäventyr!

Torplyktans
2015-10-18 15:20
#2

Kul att du vill göra det! Jag gillar verkligen den här typen av forum och tycker att det fortfarande behövs och bör ha en större plats i samhället. Det är något helt annat än FB och kommer aldrig kunna ersättas av FB och jag hoppas det få leva vidare och bli större igen!

www.torplyktan.se

Nenujap
2015-10-18 17:21
#3

Jag hoppas också att FB inte tar över helt! På såna här forum kommer tråddiskusioner mer till sin rätt. Inte bara klicka gilla och rabbla kommentarer. Och så gillar jag att man kan hitta hit, till råd och tips, via Google. Mer lättillgängligt såhär :)

@Mpajunen på Instagram

Upp till toppen
Annons: