Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 1501 ggr
Therese
2015-10-10 12:00

Har ni testat att göra en sånhär?

http://www.expressen.se/gilladjur/5-minuter--mer-behover-du-inte-for-att-bygga-detta-enkla-hus-at-din-katt/

Har den uppskattats av katterna i så fall? Funderar på om jag ska ge mig på en sådan någon dag. :) Har ni gjort något annat till era katter?

Annons:
kattöga
2015-10-10 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag har ingen Skogis men två huskatter. Båda gillar kartonger och jag blev så inspirerad av din länk så jag gjorde två st på en gång. Tog bara några minuter. Få se om katterna uppskattar kojorna dock…. kanske föredrar dom oklädda kartonger….? Skulle inte förvåna mej! 😉Tack för tipset! :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2015-10-10 21:06
#2

Grabben sniffade på kojan, gick in, och sen ut…. 😕

Tjejen gick in och la sej direkt efter sin middag, somnade bums och sover än…..  😉

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Therese
2015-10-10 21:54
#3

Vad bra de blev! Men det var ju ett bra betyg ändå! Kartonger är ju det bästa katter kan få :D

kattöga
2015-10-10 22:23
#4

Ja, det är bra betyg! Kattflickan vill alltid känna sig trygg, och jag tror att kojan ger henne den känslan. Åtminstone just nu.

Om det blir en "succé" på riktigt, ska jag nog göra en eller två nya kartonger, med nya t-shirtar och försöka få dom lite snyggare. Badrumsmattorna kan jag byta ut mot filtar eller kuddar allt efter som. Kattflickan tycker närmligen inte om "liggunderlag" som hon haft i 1-2 veckor….. dom verkar inte lukta lika gott efter ett tag. Så det är ett evigt tvättande av filtar  här…. ;) 

Men jättekul att hon fastnade för kojan direkt! Hon sover där än, och förhoppningsvis gör hon det hela natten! 

Jag tycker att du kan prova också! Du behöver inte fundera så mycket, har du någon gammal t-tröja eller liknande och en kartong, filt/kudde/matta så tar det ju bara några få minuter att få ihop en sån här koja. Så får katten/katterna ge betyget! :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: