Annons:
Etikett05-pälsvård
Läst 2213 ggr
Therese
2015-09-25 11:12

Nfo Kattpäls!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Varje gång jag kammar Zelda så blir det såhär mycket päls. Hon är helt seriöst den fluffigaste katten jag träffat! Behöver jag säga att det kommer upp hårbollar för tillfället? Tur hon är så söt!

Annons:
Nenujap
2015-09-25 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Känns igen det där :) Känns som att jag kammar/borstar bort halva Rafiki varje gång. Inte så mycket hårbollar nu, men i början av sommaren blev det en hel del. I nuläget blir det istället mycket tovor. Speciellt i byxorna. :/ Tycker Zelda om att bli kammad? Rafiki hatar det. Speciellt på de ställena där det blir tovor… Ska få hjälp att klippa lite i nästa vecka. Tror det blir lättare för både henne och mig. Hon ska få kortbyxor :P

@Mpajunen på Instagram

Therese
2015-09-25 21:01
#2

Hahaha jag förstår att du känner igen det!

Hon tycker inte om det men accepterar det stundtals, så länge jag låter bli magen.. Aw! Du måste ju visa bild sen! Om det inte slutar, att det fortfarande blir så mycket hårbollar trots all borstning funderar jag på en klippning med, synd med hennes päls bara :( Men de är ju söta klippta med!

Nenujap
2015-09-26 05:32
#3

Det är bara byxorna som ska bli kortare, resten får hon behålla :) Det är i byxorna som det blir mest tovor och det är där hon tycker det är värst att bli kammad. Så jag tror det blir en lättnad för oss båda såhär. Är så tacksam att jag får hjälp med det. Hade aldrig vågat klippa själv på henne. Hon är inte alltid så stillsam :P hehe I och med att jag inte ställer ut henne spelar det ingen roll om hon har lite "alternativ" pälslängd på vissa ställen :)

@Mpajunen på Instagram

Therese
2015-09-26 08:59
#4

Jag som tänkte lejonklippning, men du sa ju faktiskt att hon ska få kortbyxor :) Nej det finns nog inget negativt i det! Slippa tovor är ju bra. Lycka till!

kara_murray
2015-09-26 13:28
#5

Ja kammning är inte direkt en favorit hos Jamie heller, Men han tolererar det med en del protester. .. Jag ger Jamie något som heter kattmalt och det hjälper mot hårbollar så nu är det ca ett halvår sedan han fick en senast. Han får en liten klick varje dag och han gillar den skarpt. Hjälper dock inte mycket på tovor. ..

OberonsMatte
2015-09-26 13:33
#6

Kammar man med Furminator lossnar alltid mycket päls, oavsett hur mycket löst hår det finns, så bilderna på hårtussarna är lite missvisande tycker jag.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
Nenujap
2015-09-26 14:07
#7

Jag har aldrig testat furminator. Är den så bra som det sägs? Jag använder i nuläget en borste och Mirakelkammen på Rafiki. På Kiara använder jag bara Mirakelkammen. Hon har lättskött päls och ääälskar att bli kammad! Så det blir lite kamning varje dag, för mysets skull :)

@Mpajunen på Instagram

Lagavulin
2015-09-27 00:23
#8

Med en furminator kan du ju kamma/borsta tills du har en naken katt!! Ingen av mina gillar den,, tror den sliterlite flr mycket i pälsen för att de ska gilla den!!

Upp till toppen
Annons: