Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1318 ggr
Therese
2015-09-22 19:36

Innekatt/Utekatt

Är era katter innekatter eller utekatter?

Ni kanske tar koppelpromenader eller har rastgård?

Annons:
MonicaLagerquist
2015-09-22 19:42
#1

Innekatter med rastgård.

Stolt ägare till fem La permer

SFalkbring
2015-09-23 09:17
#2

Innekatt som får gå på koppelpromenad!

CaptainMorgan
2015-09-23 14:14
#3

Inne katter som får gå på koppel promenader, men skulle min hane få välja skulle han nog välja att få vara ute katt..

OberonsMatte
2015-09-23 17:32
#4

Innekatter, men de får gå ut lösa tillsammans med mig flera gånger i veckan. Innan de är kastrerade och innan de har lärt sig var de bor och var revirgränserna går (enligt mig) är det sele och koppel som gäller.

Sajtvärd Katter iFokus

EvaSe
2015-09-24 18:47
#5

Innekatter med fri tillgång till 60 kvm rastgård

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

blondifire
2015-09-25 07:18
#6

innekatter m tillgång till innätad balkong

S*Winsnes Wilda

Annons:
Therese
2015-10-01 20:38
#7

Mina är också innekatter med tillgång till inhägnad balkong :) Någon gång har jag tagit ut dem i koppel, en i taget men då tyckte jag så synd om de andra som fick sitta inne. Vågar nämligen inte ha balkongdörren öppen när jag inte är hemma och det var sommar.

Torplyktans
2015-10-02 17:58
#8

Jag har alla varianter ;-) kastrerade Utekatter. I början fick huskatterna gå in och ut som de ville men nu får dem det bara när vi är hemma. Kastrerade Skogisar få också gå ut själv genom kattluckan när vi är hemma. Honor och hanar på p piller eller chip ta jag med ut på promenad. På vilket sätt bero på hur gammal katten är och hur pass länge jag har tränat och hur personligheten av katten är. Jag brukar först gå länge med dem bara i koppel och sen träna på att gå med mig utan koppel. Men vi går bara på våran egen mark och skog ca 3 ha runt huset som är inhägnat med fårstängsel (nät och el mot rovdjur, så det kommer inte in hundar, rävar, grävlingar mm) . Eftersom vi bor mit i skogen finns det inga andra katter än våra egna på flera km heller.

www.torplyktan.se

Therese
2015-10-02 20:22
Torplyktans
2015-10-02 22:02
#10

#9 jag önskar mig ändå en helt rymningssäkert kattgård då det är svårt att hinna med att ta ut alla katter nu när vi ha 6st. Det skulle vara bättre för dem att komma ut varje dag mycket.

www.torplyktan.se

Therese
2015-10-02 22:04
#11

Ja det kan jag förstå. Jag vill bo som du oavsett!

VargenCV
2015-10-03 17:34
#12

Katrater får gå ut, men skall helst vara inne när vi åker bort och på natten. Fertila og kattungar får vara inne, och jag hoppas på upp en liten utegård till dem n¨sta sommar :)

Honestyisdead
2015-10-04 14:53
#13

Innefattar med inglasad balkong. Han är bara bebis än och är inte ens sugen på balkongen. Har en sele om han vill ut.

Annons:
[LoveUnite]1
2015-10-09 21:25
#14

Min började som inne katt, blev ute katt sedan flyttade vi o han blev inne katt med koppel promenader och nu är han ute katt igen.

Ute några nätter i veckan, detta är hans 4.e natt på 1,5 vecka nu =)

Therese
2015-10-09 21:26
#15

Okej, hur har det fungerat att göra en utekatt till innekatt? 😃

[LoveUnite]1
2015-10-09 21:40
#16

#15 haha varför tror du han är utekatt igen  😉

Inte nog med mkt jamande och rastlöshet så gav han mig sådana blickar, som jag plågade honom med att hålla honom inne.

Han blev bättre med jamandet efter ca 1 månad.

Men sedan har jag min hund som inte gillar när han busar och jag anser en inne katt ska få busa inne men min hund tycker inte det så stackaren kunde ju inte få busa utan att bli omkring bossad av min hund, o säger jag till min hund att lägga av blir jag till slut på dåligt humör och då är hela stämningen förstörd för oss alla.

Jag har lite av en diktator till hund. Alltså hon är en vaktund där allt ska vara lugnt o stilla o hon ska ha kolla på allt o alla.

Så… jag tyckte så synd om min lilla katt så jag började låta honom bli utekatt igen. ❤️

Så nu när jag hämtar in honom på morronen spinner han och kommer till mig och ser så tacksam ut. ❤️ Jag älskar ju den lilla skiten, och han är mer en vild katt än en tam katt hehe, självständig.

Therese
2015-10-09 21:44
#17

Jaha haha, jag förstår att han fick bli utekatt igen :)

Jag tänkte att det nog kan vara svårt att ändra från utekatt till innekatt, även om det säkert går med många katter. Alla är ju olika 😃

Upp till toppen
Annons: