Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 977 ggr
Therese
4/18/15, 10:07 AM

Sällskapliga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Mina katter är väldigt sällskapliga, mest Skogkatterna. Igår följde Link mig vart jag än gick, han stod utanför toalettdörren och jamade när jag var där inne och han var med i köket när jag bakade. Igår var han mer sällskapssjuk än vanligt, och det var såklart bara mysigt. Vi brukar ha katter springandes mellan fötterna, liggandes i sängen, stående på bakbenen. Allt för att få kli. Hur är era katter där hemma? 

Annons:
FruFilur
4/19/15, 10:08 AM
#1

Pja… Man kan väl säga som så, sedan 2009, då vi blev med skogisar, så har jag inte varit ensam på toaletten en enda gång hemma.  😃

I skrivande stund så har jag två stycken kissar inom armlängds avstånd liggande på skrivbordet (den ena nästan på tangentbordet och "hjälper till" genom att lite slumpmässigt trycka på "esc", "§" och "F1")

Så visst är skogisar sällskapliga, i mitt tycke på en lagom nivå; de cirkulerar omkring en utan att vara allt för mycket "in your face". Visst, det är ju lite olika på individnivå,  mina småttingar är ju mer "i vägen" och intresserade av att kontrollera vad man håller på med (det KAN ju finnas något gott inblandat, maken till allätande bottenlösa hål än de där två finns knappast!) än vad de vuxna och sansade katterna är.

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Midtown Magic
4/19/15, 11:13 AM
#2

Sitter vi bara och slöar i soffan så är det inte alltid det finns en katt i närheten, men så fort det börjar hända saker så är skogisarna med. Storstädning och röjning i förråd är det bästa som finns och tygklippning kan man ju glömma att få göra utan att tyget används som tält, säng eller brottningsmatta. 

De sover sällan i sängen, men anser ändå att familjen ska sova tillsammans så när det är läggdags intar de någon av de övriga liggplatserna som finns i rummet. Glädjen är stor nu när det dessutom för tillfället finns två bolådor att sova på/i också.

Jag håller med FruFilur, skogisen är precis lagom sällskaplig :) Den fertila honan kan dock vara nästan lite väl på när det drar ihop sig till löp eller förlossning, då har man ett pälsplåster på sig och det är höga protester om man går ifrån henne.

Torplyktans
4/19/15, 1:02 PM
#3

Håller också med om just lagom sällskapligt. Mycket påhittiga och aktiva samt gosiga, vill vara med. Men utan att man bli trött på det! De har också lätt för att anpassa sina dygnsrytm till husse och matte och sover när vi sover eller är borta / ute.

www.torplyktan.se

Therese
4/19/15, 1:20 PM
#4

Precis! De är fantastiska :) Vår hona ska alltid mysa med min sambo och hänga på honom när han sitter vid datorn. Något han uppskattar mycket. De är alltid i närheten, man behöver ju aldrig känna sig ensam ❤ Jag vaknar ofta med 2-3 katter i sängen faktiskt men de kan även väcka oss fem gånger var natt (8,5 månader så det är inte konstigt)

Upp till toppen
Annons: