Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2545 ggr
Ixatrixa
2015-03-27 13:20

Varning! min gamla domän är inte min TROLL!!!

Hejsan!

Har råkat ut för en riktigt tråkig sak. Jag ägde under 12 år en domän som hette Ixas.nu . Nu har någon otäck människa köpt denna och lag in en hemsida med en massa lögner om oss och vår uppfödning i syfte att svartmåla mig som uppfödare. Så vill ni läsa om oss och vår uppfödning är det inte rätt ställe att besöka.

Jag använder mig inte längre av någon hemsida i den bemärkelsen utan det mesta av mina aktiviteter sker på facebook:

https://www.facebook.com/IxasNorskaSkogkatter

eller besök vår blogg:)

https://ixatrixa.wordpress.com/

Annons:
VildaVittra
2015-03-27 13:34
#1

Jag ser inget konstigt (alltså svartmålande) på sidan förutom att rasen är felstavad och att det görs reklam för ett företag som heter Moneysite.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Surpan
2015-03-27 13:46
#2

#1 Samma här.

/Surpan

OberonsMatte
2015-03-29 12:07
#3

Att två personer här (#1 och #2) inte ens ser något skumt med sidan är skrämmande. Usch och fy vad elakt gjort av den som står bakom det här!

Sajtvärd Katter iFokus

VildaVittra
2015-03-29 12:09
#4

#3 Att du inte läser vad vi faktiskt skrev innan du svarar är ännu mer skrämmande, eller tror du att svartmålande och skumt är synonymer?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OberonsMatte
2015-03-29 12:18
#5

#4 Ja, du är trevlig som vanligt!

Det är betydligt mer än felstavningen och reklamen som JAG reagerar på. Att du (och #2) endast reagerade på det och tror(?) att en uppfödare skulle ha en hemsida med den texten (och den bilden) visar att personen som gjort detta lyckats med sitt uppsåt, och det är skrämmande.

Sajtvärd Katter iFokus

AgnetaB
2015-03-29 13:38
#6

Spelar de någon roll, är väl obehagligt att någon försöker vara en annan! vi får väl tro på TS förstås. Det första fotot man ser är ju ej Norska Skogkatter heller.

Annons:
Sagolikt
2015-03-29 15:40
#7

Men vad märkligt? Det är alltså någon som roat sig med att bygga en hemsida om dig? Vilken tomte…

Jag förstår att det måste vara väldigt obehagligt för dig, men jag ser inte heller något elakt eller svartmålande i själva texterna, mer än detaljen att Tony skulle tycka att det är för svårt att laga asiatisk mat. Det är ju en fullkomligt värdelös katthemsida eftersom den inte har några katter. Telefonnumret är dessutom för kort.

Om jag letade katt och hittade till hemsidan skulle jag inte avfärda dig som dålig eller oetisk på något sätt, möjligen lite pladdrig (antar att de flesta som funderar på att köpa en katt struntar i om uppfödaren gillar potatismos eller inte). "Någon har gjort sig besväret att köpa vår gamla domän som jag ej använder längre för att skapa en bluffsida vilket har som syfte att ställa mig i dålig dager och framställa mig som en dålig uppfödare på alla fronter" skriver du på din blogg (min kursivering). Jag vill bara framhålla att jag inte ser någonting på sidan som framställer dig i dålig dager eller som en dålig uppfödare på någon front. Därmed inte sagt att det inte är kränkande.

Ixatrixa
2015-03-29 21:13
#8

De vill framställa mig som ett våp och en back yard breeder, varenda ord är en gliring och en förolämpning och dessutom osanningar. När någon söker mitt namn så kommer denna högst upp vilket inte är någon bra reklam för varken min uppfödning eller som mig som person….de ljuger dessutom inte bara om mig utan min sambo och syster. Så även om ni inte uppfattar det som farligt så kommer jag ju tappa många bra köpare pga detta…..och hur kul är det att söka jobb med denna som googleresultat. Det Står inte mitt riktiga fullständiga namn men i koden ligger det taggar som gör att detta hamnar högst upp….vilket är jävligt illa. Eftersom detta inte bara är förtalutan ekonomisk förlust för mig så verkar det som att polisen faktiskt kan göra något.

Kronängens
2015-04-08 11:52
#9

Hemskt att någon gör så.

Ixatrixa
2015-04-23 21:36
#10

Ja det är riktigt tråkigt att det finns så onda människor.

kattöga
2015-04-25 15:31
#11

Trist med människor som inte kan låta bli att j-as!

Som sidan ser ut nu skiljer sig ju hur mycket som helst jämfört med hur den har sett ut. (Här kan man se gamla screenshots.) 
Riktnumret är 00 (eller 000 eftersom man utesluter första nollan i ett nr när landsnumret finns med).
Epostadressen går till katt.se. Den sidan verkar inte heller särskilt seriös. Eller ja, inte seriös norsk skogkatt-sida iaf……

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: