Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 2168 ggr
ElisabethB
2015-01-08 20:06

Jag har ingen skogis...

…men jag har två jättesnälla huskatter, som jag tror liknar skogisar/ragdollkatter i temperamentet.

Därför vill jag se bilder på era skogisar! Skriv gärna in namn, färg, ålder och om katten har något speciellt som gör den till en alldeles extra personlighet..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
ElisabethB
2015-01-08 20:09
#1

Värt att nämna är att det mycket väl kan komma att bli en eller ett par skogisar hemma hos mig i framtiden, då jag tycker om raserna norsk skogkatt, maine coon och ragdoll.

Om någon vill titta på mina katter så finns de här http://huskatter.ifokus.se/discussions/54ac0c2f8e0e7407e9001cec-bildtrad-artur-och-joanna men vet inte om bilder på mina passar på en sida för skogisar.. 🤫

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Midtown Magic
2015-01-12 15:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Kul att du fastnat för skogisen :) Här hemma finns två skogistjejer. 
Först ut har vi S*Luddhögens Stjärna. 5 år gammal blå-vit bicolour. Hon är vår utställningsdiva som kan vara lite knepig ibland, men får hon ensamtid med matte är hon världens goaste, nöjdaste katt. 

Sedan har vi hennes halvsyster S*Luddhögens Onyxia. 2 år gammal, svartsilvertigré med vitt.  Växlar mellan att gosa med allt och alla och att styra hushållet med järntass. Hela världens finns till för henne och att någon inte skulle älska henne är ett begrepp hon aldrig förstått.

I hushållet finns också en ragdoll (och en huskatt) och baserat på min ringa erfarenhet av raserna skulle jag säga att skogisarna är betydligt mer aktiva och mer i behov av hjärnjympa. Man ser när tjejerna börjar tänka och då vet man att det snart säger krasch, medan raggisen har lyckats med konststycket att gå vilse i sovrummet… Vad gäller pälsvård skulle jag säga att de är ganska likvärdiga. Jag kammar dem ungefär lika ofta, men får ut olika mycket päls från dem.

Kronängens
2015-01-13 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

GIC SE*Holy Smoke's Mean Machine blir fyra år i april och har färgen svartsilverspotted. Hon är supermysig och vill gärna pussas.

Kronängens
2015-01-13 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En annan av mina katter, CH S*Fridalas Kastanj, sju år gammal. Kastanj är också en mysig katt och en superbra mamma. Hon ligger gärna i knät eller på soffans ryggstöd när man tittar på tv.

Upp till toppen
Annons: