Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1224 ggr
Idihs
10/23/14, 4:09 PM

klumpig högljudd skogis

Har en skogisflicka på strax över året som vi upplever som den klumpigaste katten vi träffat. Detta är inget som uppkommit utan hon har varit så sådan vi fick hem henne. När springer låter det som en hel elefantjord och när hon hoppar så riktigt dunsar hon. Likadant gäller det hennes pratsamhet. Förra skogisen vi hade pratade mycket, men egentligen ingenting jämfört med denna. Någon som har stött på liknande? Vi har även en huuskatta som är raka motsatsen, tyst som en mus, supersmidig ochans inte värst pratglad utan spinner mest.

Annons:
DjupbackensJosefine
10/23/14, 7:20 PM
#1

Två av våra skogisar är riktigt klumpiga, ramlar till när det går på soffryggen, fönsterbrädan eller liknande, också pratglada men alla katter är ju olika. Är väl samma sak med balanssinnet, alla har lite olika bra så att säga(:

ChristineL
11/5/14, 9:19 PM
#2

Min skogis är också klumpig och pratglad. Ibland siktar han fel när han ska hoppa upp nånstans och så faller han ihop i en hög :P Han kan inte stanna ordentligt utan springer rakt in i väggen, och ja, låter som en elefant när han kommer springandes.

OberonsMatte
11/30/14, 12:16 PM
#3

Mina skogisar kan nog också uppfattas som ganska klumpiga. Definitivt om man jämför med min supersmidiga lilla Birma, som är lätt som en fjäder och rör sig och hoppar helt ljudlöst. Jämför man med min Ragdoll, så är de dock väldigt koordinerade, smidiga och spänstiga.

När det gäller pratsamheten är min erfarenhet att skogisar är så nyanserade i sitt prat att det sällan blir enerverande. Mina skogisar har i alla fall aldrig varit några riktiga gaphalsar (på det sätt vissa raser kan vara), även om de småpratar och kommenterar mycket.

Sajtvärd Katter iFokus

Upp till toppen
Annons: