Annons:
Etikett04-färger-mönster
Läst 3455 ggr
Torplyktans
5/6/14, 11:18 AM

Olika brun tabby mönster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är intresserat av att se bilder på svart / brun tabby katter som har svart som basfärg och själva tabby mönsert ljusare än resten.

Det känns som om det är lite ovanligare och vanligare med tvärtom  brun katt med mörk / svart mönster.

Hos Emil sitter tabby mönstret på kroppen bara i hår spetsarna längst ut i täck håret och bli bara tydligare desto mer täckhår han får! Medan brosan Elvin har en mycket varm brun färg där mönstret är mörk och sitter hela vägen ner i underullen och bli mera otydligt när håret bli längre!

Har just också läst dom genetik artiklarna i tidningen Våra katter som är jätte spännande (hittar dom tyvärr inte på nätet) och väntar med spänig på nästa tidning där det kommer handla om tabby och tickad etc.

Jag har inte tänkt på det förr men det är ju jätte spännande :-)

www.torplyktan.se

Annons:
VargenCV
5/7/14, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jeg vet ikke helt hvordan du mener, men jeg har en veldig svart bruntabby. Hun er svart med kaldbrunt mønster, og ikke hvit på snute/hakeparti, i motsetning til de fleste andre jeg ser.

ellen1960
5/7/14, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sort med vaarm brunt mønster

hubbewille
5/8/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Menar du så här..? Eller är jag helt ute och cyklar..

Torplyktans
5/9/14, 11:38 AM
#4

tänkte på mönster som #1 och 2 :-) . Väldigt mörk svartbrun med varm , ljus mönster ;-) lite svårt att förklara! Kul att se att det finns så stor skillnader. Man bli ju nyfiken på vad som styr färgens intensitet!

www.torplyktan.se

Saltö
1/24/15, 4:09 PM
#5

Det här är min bruntabby kille Maximus . Bilden kommer inte in vad gör jag för fel

EvaSe
1/24/15, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Krokant är väldigt mörk med ljust mönster

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Annons:
Saltö
1/24/15, 5:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här kommer bilden på Maximus

Torplyktans
1/25/15, 10:32 AM
#8

Ja korkant är ju mycket likt Emil i mönstret Eva det har jag inte tänkt på!

Det är så spännande med olika brun tabby och just det med att vissa är nästan svart med ljus mönster och andra tvärtom! Emils bror Elvin ur samma kull är ju ljusbrun med mörkt mönster! Men hur just det ärvs vidare har jag inte hittat något om.

www.torplyktan.se

EvaSe
1/25/15, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Här är närbilder på Krokants ljusa mönster

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Torplyktans
1/25/15, 1:49 PM
#10

Det ser ut som hos Emil med i spetsen, ljusbrun tickade hårstrån som gör att mönstret syns så bra !

www.torplyktan.se

Upp till toppen
Annons: