Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 1644 ggr
ElisabethB
2014-05-01 14:18

Bästa maten?

Vad är den bästa maten för en skogis? Då mina två som jag har nu går på specialmat kommer nykolingens mat stå placerad så att mina nuvarande inte kommer åt den.

Ett oeftergivligt krav är att den inte får innehålla fisk i någon form då jag har en fiskallergiker och man vet ju aldrig ändå…

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
LaSadie
2014-05-03 19:58
#1

Barf är den bästa maten. Lite äckligt att hålla på med men kommer man över äckelmagestadiet så är det lätt att fixa. Numera säljer Mush barf blandning för katt. Tillsätter man taurin så sägs det vara komplett måltid. Efter barf så är blötmat alternativ två. Jag väljer mjau eller bozita som innehåller ingen eller lite spannmål.

ElisabethB
2014-05-03 20:54
#2

"Korvar" är jag bara intresserad av om jag kan köpa i butik/djuraffär eller liknande..

Känns inte så trevligt att ha det liggande i postdisken på coop en halv/hel dag innan man har möjlighet att lägga det i frysen hemma.

Men barf låter i mina öron som typ köttfärs?

Förslag på veckomeny ngn?

I annat fall, hur mycket ska man gissa på går åt av mjau/bozita till en vuxen kastrerad skogishane? Vet att det är släng före spar medans de växer.. Kan man isf ge några kulor av de andras torrfoder så att han inte bara hör de mumsa? Typ 5-10 kulor/måltid?

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

LaSadie
2014-05-03 22:15
#3

Mush finns i de flesta djuraffärerna. Den som finns är som köttbullar :) Barf är rå föda. Man gör en blandning med lever, hjärta, muskelkött och ben. Finns olika sätt att göra blandningen på, vissa maler och andra gör bitar. Kolla in barfmycat på youtube. En tutorial som är riktigt bra :)

ElisabethB
2014-05-03 22:18
#4

Ok, ska fråga när jag går till djuraffären nästa gång.. Är däremot inte helt säker på att hon har det eftersom det är en liten djuraffär som inte ens säljer fiskar.. Men värt ett försök.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

LaSadie
2014-05-04 00:30
#5

Ja då kan det vara så att de inte har mush

Therese
2015-03-06 22:13
#6

Jag säger också barf :) Innan jag fick hem mina kattungar såg jag varenda video från barfmycat, och så har jag en väldigt bra uppfödare som hjälper till vid minsta lilla fråga :) Om du vill läsa på lite kan jag rekommendera boken "BARF-mat för en riktig katt"

Annons:
Upp till toppen
Annons: