Annons:
Etikett04-färger-mönster
Läst 1557 ggr
Nenujap
3/12/14, 6:56 AM

Mönster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar över min katts mönster. Nu när hon lagt av sig kattungefluffet ser man mönstret tydligare.

Har tagit några bilder och tänkte fråga vad ni säger här. Säger inte vad som står i hennes stamtavla.

Vilket mönster har hon?

@Mpajunen på Instagram

Annons:
Nenujap
3/12/14, 6:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nytt försök med ryggen

@Mpajunen på Instagram

Nenujap
3/12/14, 6:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

vänster sida

@Mpajunen på Instagram

Nenujap
3/12/14, 6:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

höger

@Mpajunen på Instagram

LaSadie
3/12/14, 7:16 AM
#4

Tigre som ser ut att spricka upp. Spigré :D

Nenujap
3/12/14, 7:38 AM
#5

Spricka upp? Benämns hon som tigre ändå?

@Mpajunen på Instagram

Torplyktans
3/12/14, 9:07 AM
#6

Hehe Spigre bra nytt ord såna finns det nog många 😃

Håller med LaSadie kanske på väg att bli spottet på ena sidan mer än på den andra. Jag tro det är ganska vanligt.

www.torplyktan.se

Annons:
Nenujap
3/12/14, 10:27 AM
#7

Okej. Jag funderar bara över hur det blir i utställningssammanhang. Om hon är anmäld som tigre, men "plötsligt" blir spotted. Vad händer då? Läste om någons katt som bytt mönster och dennes tidigare resultat inte längre räknades. Nu har ju inte min några tidigare resultat, men hon är anmäld som en tigrerad katt till en utställning. Blir det problem då?

@Mpajunen på Instagram

Torplyktans
3/12/14, 12:15 PM
#8

Nej det är inga större problem. Dem har ändrad en del så att man kan ta med titel om katten måste byta grupp pga färg eller mönster ändring. men din katt kommer vara i samma grupp hon tävlar oavsett om hon är spotted eller tigre. Det är bara vänta och se när hon har växt färdig hur hon ser ut då.

Det är inte ens säkert att hon är genetisk spottet hon kan ha en mindre tydligt och fin tigre.  Men i stamtavlan skriver man vanligtvis det man ser. Så jag kan tänka mig att en del som är "dålig" spottet är reggad som tigre och en del som är "dåligt" tigre som spottet.

www.torplyktan.se

Upp till toppen
Annons: