Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 786 ggr
[Mustangcab]
10/22/13, 10:30 AM

Norsk skog katt

Sök i Skåne på Norsk skog katt så finner ni en annons där de har en kennel med renrasiga hundar men dessvärre inte renrasig katter men det skriver att de är det i annonsrubriken.

Varför är det alltid så noga med hunduppfödning medan katter kan man föda upp lite hur som helst.

Annons:
[Mustangcab]
10/22/13, 10:31 AM
#1

Här är min anmälan och blockets svar uppenbarligen så behöver de ingen större intellegens för att arbteta i kundtjänst där.

Klagomål: Norsk Skog katt säger rubriken men i annosntexten framgår att det inte är några renrasiga ungar dvs de är huskatter utan stamtavla.

"Om du köper en raskatt följer alltid att en stamtavla (registrerad i SVERAK eller annat kattförbund) med katten. Saknas stamtavla räknas katten som en huskatt, hur rasren uppfödaren än säger att den är. Att kattungen är registrerad med en stamtavla innebär att uppfödaren har förbundit sig att följa vissa regler och krav."
Från blockets regler

[Mustangcab]
10/22/13, 10:32 AM
#2

Fick detta svar

"Tack för din anmälan!

Vi har tyvärr inte kunskapen som krävs för att avgöra ifall detta är en blandras eller inte, därför kommer vi att låta annonsen ligga kvar på Blocket.

Tack för att du hörde av dig och ha en bra dag!"

Sen fick jag detta då jag klagade på behandlingen och att de bara behövde läsa texten.

"Hej igen,

Tack för ditt mejl!

För att kunna ge dig bästa möjliga hjälp har jag skickat ärendet till en kollega som är mer insatt i just detta ämnet. Min kollega återkommer så snart som möjligt på helgfria vardagar mellan 08 och 17.

Hälsningar,"

blondifire
10/22/13, 10:34 AM
#3

vi är många som anmäler såna annonser men tyvärr bryr dom sig inte :-/

S*Winsnes Wilda

[Mustangcab]
10/22/13, 10:36 AM
#4

De brukar ta bort dem när jag gör det så de ska åtminsotne ändra rubriken. Det står att mamman har stamtavla men inte pappan.

Vixxen
10/22/13, 6:21 PM
#5

#TS Anmälde en annons och fick ordagrant exakt samma svar som du!

Fast de döpte om mig till Sonja! :-)

AgnetaB
10/24/13, 1:12 PM
#6

fast jag vet en som anmälde o fick tydligen prata med rätt person för den togs bort :)

Annons:
[Mustangcab]
10/24/13, 4:50 PM
#7

Jag har haft en diger skriftväxling med ett antal personer där de anser att det framgår av texten att det inte är renrasigt vilket jag aldrig heller påstått utan det va just rubriken. Frågade om jag kunde skriva Mercedes som rubrik ifall jag skulle sälja en Fiat Uno vilket de inte svarat på😃

Upp till toppen
Annons: