06. Mat & Leksaker

Lite extra gott till kattungar

2013-10-01 20:27 #0 av: DjupbackensJessica

Hej!

Just nu har vi fyra kattungar som är fyra veckor och alla har börjat äta. De började alla fyra med att äta torrfoder direkt. Men jag tänker att de kan få något som är lite extra gott. Kanske någon kyckling, köttfärs och fisk. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra då, med att tillaga det och så. Man kan ju blanda det med crem fresh eller nåt tänker jag också. Skrattar 

Vad brukar ni ge era kattungar eller era vuxna som är extra gott? 

Anmäl
2013-10-01 20:29 #1 av: dermot

Råa kycklingvingar.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Anmäl
2013-10-01 20:31 #2 av: DjupbackensJessica

Ska man koka det då eller bara ge dom det som det är?

Anmäl
2013-10-01 20:50 #3 av: SE*Hosiboo's

Vi började med att ge rå kycklingfärs då vi fått det som tips av många. Men då vår hona (mamman) vägrar äta rått kött så fungerade det sisådär hos oss. Favoriten hos kattungar och mamman var RCs baby mousse. 

Anmäl
2013-10-01 21:26 #4 av: dermot

#2 Inte koka! Då kommer benen flisa sig. Nu barfar jag så mina är vana vid råa ben och kött, så du får vänja om de är vana vid torrt annars blir det nog lite jobbigt för magen. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Anmäl
2013-10-02 04:38 #5 av: SolidShinta

Rå äggula har jag hört att många ger som lite extra gott. Det ska vara bra för pälsen också.

Tror att det är rätt individuellt om katten tycker om rått eller inte dock. Min hane tyckte jättemycket om rått kött, men min hona ratar ALLT som är rått. Till och med kattmat som ska ha hög köttprocent tex bozita ratar hon. Gapskrattar

Anmäl
2013-10-02 07:31 #6 av: blondifire

mina bebisar får blötmat m ersättning på, lammfärs,lite fisk o torrisar,senare får dom testa på kycklingvingar o hjärtan..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.