Annons:
Etikett05-pälsvård
Läst 2373 ggr
mathiason
7/31/13, 10:49 PM

Min katt får inte "fullpäls"

Hej!

Min skogis blir 3 år i november, och har fått en kull.

Problemet eller vad jag ska kalla det är att hon får inte den där riktiga skogispälsen.. Hon ser nästan korthårig ut.. 

Kommer den att komma? eller finns det något man kan göra?

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

Annons:
OberonsMatte
8/1/13, 10:48 AM
#1

Skogispälsen är ju semi-långhår och pälsens längd är individuell. Det kan dock ta lång tid innan den växer ut helt och den riktiga "vinterpälsen" kan även hålla i sig ganska kort tid (min 9-åriga skogis har den bara en kort tid och oftast på sommaren, så när den kommer kan även bero på kattens egen "årstidsklocka").

Dräktighet och digivning sätter också pälsutvecklingen på paus, så det finns säkert chans att din katt helt enkelt inte har hunnit med någon fullpäls-period ännu.

Sajtvärd Katter iFokus

EvaSe
8/1/13, 2:47 PM
#2

Min ena skogis blir 4 år om några dagar och nu är första gången hon börjar få riktig man och underull.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

ellen1960
8/1/13, 8:12 PM
#3

hvordan har pelsutviklingen til hennes foreldre vært?

Hanna Andersson
8/2/13, 12:15 PM
#4

Har en kastrat hane på 3 år som precis börjar få lång päls. Har alltid kallat han min lilla nakenkatt 😉. På utställningar så har dem flesta domarna skrivit att han har lite kort päls för dagen 😛Tror pälsen kommer på din katt med. Ge det bara tid.

Therese
4/16/15, 10:11 AM
#5

#0 Har hon fått ordning på sin päls nu? :)

VargenCV
4/16/15, 9:14 PM
#6

Endast en av mina honor har haft fullpäls som fertil. Dem andra har fått pälsen efter kastrering.

Annons:
Upp till toppen
Annons: