Annons:
Etikett04-färger-mönster
Läst 2624 ggr
[Mysstrumpan]
2013-07-27 15:59

Vilken färg?! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag adopterade en liten katt kille från en kompis som fick namnet Smirnoff ( Smirre) och enligt henne var det en norsk skogkatt, vet dock inte om det finns papper på honom. Men nu till saken, kan någon tala om för mig vad för sorts färg han är? Samt, ser han ut som en norsk skogkatt enligt er? Söt är han i alla fall!

Annons:
VargenCV
2013-07-27 16:34
#1

Creme(tabby ser det ut som) med vitt :) Om det är en skogkatt eller inte är svårt att säga, men har du inget papper på honom räknas han oavsett som huskatt.

Grattis med en fin liten katt :)

Kronängens
2013-08-01 13:30
#2

Mönstrad är han, svårt att se vilket mönster, tabby eller tigré tycker jag det ser ut som. Vitt har han ju med.

Har han stamtavla är han en norsk skogkatt, annars inte. Han ser inte särskilt rastypisk ut, men han kan ha skogkatt i sig eller så är bara inte föräldrarna särskilt rastypiska. Ögonen är alldeles fel för mig. De är för dominanta för en norsk skogkatt.

Missförstå mig nu rätt. Katten är söt och fin, men om jag ska bedöma honom som en skogkatt så tycker jag inte att han är så värst rastypisk. För dig är han troligtvis lika mycket värd vare sig han är huskatt eller raskatt. 🙂

[Mysstrumpan]
2013-08-01 19:42
#3

Ja jag tror att tjejen som hade den innan blev lite lurad av säljaren på blocket. Bara för att katten är långhårig så är det ju tydligen en norsk skogkatt nu för tiden så det var därför hon tog honom, men som sagt finns inga papper alls.Men för mig ser han ut som en vanlig huskatt,otroligt söt dock! Tack för bra svar!

Upp till toppen
Annons: