Annons:
Etikett07-beteendefrågor
Läst 2994 ggr
Änglakatten
2013-04-09 21:22

Varför är kastrering att rekommendera?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lucifer kom precis hem med piercat öra =/
Detta fick mig att komma på en bra reklamkampanj för att kastrera sina utekatter. Snälla bidra om ni kan, med korta historier om hur din katt betett sig innan OCH/ELLER efter kastrering så lovar jag att göra en bra reklamkampanj till veterinärer för att visa att det faktiskt bara är fördelar med att kastrera sin katt. Dela gärna detta och PM:a mig din historia om du inte vill skriva direkt här.

Eftersom jag redan har kontakt med olika företag och organisationer och utöver detta har sidoprojekt för att höja kattens status så hoppas jag på att jag redan har rätt medier för att nå ut med reklamkampanjen.

Tanken är att skapa en bildserie där man tydligt ser vilka fördelar det är med kastrerade katter. Många med huskatter kastrerar inte sina hankatter - och varför inte? Vet dom inte om att en kastrerad hankatt är det mysigaste som finns? Visste dom det och att man poängterar detta så tror jag det är fler som överväger kastrering. Hoten om att katterna förökar sig ute märker inte ägarna till de okastrerade hankatterna av och därför tar de inte till sig av det.

Alla bidrag tas tacksam emot :)
Tack snälla ♥

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Annons:
blondifire
2013-04-12 07:25
#1

ja det finns fler argument än att dom förökar sig. en okastrerad hane som går ute har ett revir på flera kilometer det ökar risken för att han inte kommer hem,att han hamnar i bråk med andra katter alltså skaderisken ökar enormt osv… en kastrerad hane håller sig nära hemmet, i hemmet är han lugnare mer harmonisk,keligare o äter bättre. bara några exempel :-)

S*Winsnes Wilda

Änglakatten
2013-04-12 09:41
#2

Jättebra! Tack, och fortsätt fylla på med historier.

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Helena1978
2013-04-14 19:29
#3

Kan ju ta ett exempel med min mormor och morfars katt som hette Måns, då det enbart bor kastrater härhemma.

Måns var en huskatt som började springa efter honor innan han blev kastrerad, han var plötsligt försvunnen en dag, dagarna blev till veckor, och veckorna till månader och till sist hade 1 1/2 år passerat. En dag stod han bara där på gården, illa tilltygad, avmagrad och full i ärr och med trasiga öron, men nog var det Måns alltid. Morfar fångade in honom och åkte raka vägen till veterinären med honom. Där blev han kastrerad och fick med sig antibiotika hem. Efter den dagen gick han aldrig utanför tomtgränsen, kom alltid när man ropade, var med på allt vi gjorde. Han var även världens kelgris, som påminde oss om han tyckte att han fick för lite uppmärksamhet.

Annso_
2013-04-14 20:13
#4

Min honkatt var en VÄLDIGT skygg liten dam som även var svår att hantera. Vi kastrerade henne och efter bara några veckor så vågade hon nosa på främmande människor + klippa klorna på, sedan har det bara gått framåt ! :D Idag kan främmande människor lyfta upp henne och jag kan klippa henne klor utan några som helst medel :) Tummen upp !!

Upp till toppen
Annons: