Annons:
Etikett17-utställningar-resultat
Läst 842 ggr
Föreningen Sydkatten
2013-02-27 22:36

Välkommen till Sydkattens utställning 20-21 april!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fortfarande platser kvar på vår utställning i Malmö 20-21 april. Vi hoppas på en mycket trevlig helg med många representanter från så många olika raser som möjligt! På plats kommer vi ha vårt populära café, lotterier och en rad spännande montrar. Bland annat uppskattade Katzen-deko kommer på besök hos oss! 

Ni kan läsa mer om vad som händer på utställningen och följa uppdateringar som kommer antingen på vår hemsida eller via vår evenemangssida på facebook. 

www.sydkatten.nu 

Utställningen på facebook

Varmt välkommen med din anmälan!

Annons:
monstermash
2013-03-06 12:47
#1

Hur går en kattutställning till egentligen? 🤔 Jag har ju varit på hund, kanin & marsvins utställning, så helt ny på utställningsfronten är jag ju inte. Men enligt vad jag hört från kattfolk verkar det helt förbjudet att lämna utställningen innan den är slut? 🤔

Det enda jag har planer på att göra är att fotografera. Är det någon idé? På kanin & marsvinsutställning t.ex är det princip hopplöst att åka dit bara för att fotografera då djuren sitter i burar när de inte är uppe hos domarna, och då får man sällan bra bilder på djuren… Borde vara likadant på en kattutställning, va?

Föreningen Sydkatten
2013-03-07 01:04
#2

Ja, visst håller de flesta katterna till i sina burar då det inte är något på gång men det finns flera duktiga kattfotografer som brukar ta jättefina kort på utställningar, finns alltid katter "ute i farten" :) Utställarna brukar uppskatta sådana bilder och det vore kul om du kom förbi!

Här är en sida till en duktig tjej som brukar fotografera, du kan ju få ett hum om ungefär vad för typ av bilder man kan ta kanske! 

http://www.facebook.com/pages/Catshow-pic-by-Hanna/208088119294064?id=208088119294064&sk=photos_stream 

Om du vill komma som fotograf gäller vanliga besökstider, 9-16 och du får naturligtvis gå när du vill. För utställare gäller mycket riktigt att vara på plats hela dagen tills vi stänger. Man vill gärna undvika att folk packar och går ut och in genom öppna dörrar samtidigt som finaler med "lösa" katter pågår, och dessutom blir det ju tråkigt för publiken om de betalar inträde för att titta i massa tomma burar.

monstermash
2013-03-07 14:30
#3

#2 - Tack så jättemycket för länken! Då verkar det ju inte helt hopplöst att fotografera katter iallafall. Kul att det är uppskattat så bilderna kan användas. :-)

Upp till toppen
Annons: