Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1607 ggr
lillii_99
2/5/13, 9:41 AM

Vill köpa en norsk skogskatt men..

Jag vill köpa en norsk skogskatt men Min mamma säger att det är för dyrt och vi har en kastrerad hane (norsk skogskatt) men jag vill ha en egen nu som jag kan ställa ut. Jag var så liten när vi köpte våran katt så då kände jag inte till alla saker man kan göra med en katt . Tänkte ta reda på hur mycket det kostar att strelisera , vaccinera och chippa är det någon som vet hur mycket det kostar ungefär tacksam för svar. :)

Annons:
EvaSe
2/5/13, 10:39 AM
#1

När du köper en katt med stamtavla från en seriös uppfödare så är katten vaccinerad x2 pch chippad. Kastrering av en honkatt kostar ca 1000 kr /EvaS

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

lillii_99
2/5/13, 10:57 AM
#2

Tack för svaret :)

Kronängens
2/21/13, 7:58 PM
#3

En vaccinering som man gör en gång om året kostar ca 350 kr.

Sand kostar kanske 100 kr i månaden beroende på vilken sand man köper och torrfoder kostar några kr per dag om man slår ut det.

Skillnaden mellan huskatt och raskatt är väl just själva inköpspriset. Sedan vet man ju att katten är chippad, vaccinerad och att föräldrarna förhoppningsvis är testade för HCM bl.a.

Man får hjälp av sin uppfödare om man behöver det. Kanske kan du övertala dina föräldrar att ni hjälps åt att spara till en norsk skogkatt?

ellen1960
2/22/13, 4:26 PM
#4

Du kan også eventuelt ha en foderkatt. Da betaler du bare for mat og sand

Labolina_73
2/22/13, 10:26 PM
#5

#4 njä det är väl kanske inte riktigt riktigt,,, 

det ligger betydligt mycket mer bakom än så med att ha en foderkatt..

ellen1960
2/24/13, 6:59 AM
#6

det er forskjelllige foravtaler, og man har forskjellige forpliktelser. Men det er verd en fundering

Annons:
Upp till toppen
Annons: