Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1383 ggr
bustrollet
11/25/12, 8:56 PM

kattsand online

Tänkte jag skulle börja beställa och få min kattsand hemskickad.Använder ever clean eller extrem classic.men kan tänka mig att prova nått likvärdigt.Gärna 15kg säckar.lite mer ekonomiskt .Var brukar du beställa och vilken kattsand? Tacksam för tips

Annons:
Slashignore
11/25/12, 11:00 PM
#1

zooplus. se är ganska billigt men vet inte hur det är med just sand…
annars finns det någon sida som heter hemfoder.se som är svensk istället :)

Labolina_73
11/26/12, 7:52 AM
#2

jag tror att även Husse har kattsand..

http://www.husse.se/hem/

mvh Linda

bustrollet
11/26/12, 8:44 PM
#3

jag bor i östersund,tror inte husse kör hem varor dit..

Torplyktans
11/27/12, 8:26 AM
#4

det finns också Animail

www.animail.se

www.torplyktan.se

AlexH
11/28/12, 1:00 PM
#5

Olivers Petfood, har också hemleverans av sand och de ställer utanför. de har uppfödarpris om man reggar sin uppfödning hos dem.. Förr hade de ett fast pris 79 sek per 10kg/säck…(ord pris 189 sek/10kg)

Det är nu några år sedan jag beställde hem deras sand, men jag tyckte den var bra och jag best hem halvpall åt gången :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

bustrollet
12/1/12, 12:23 PM
#6

tack för bra tips. har nu beställt från zooplus. beställde både extrem classic och ett annat för han kattter eller flera katter i hushållet. Fick ca 50 kg totalt för 369 kr hem till dörren .kanonbra:)

Annons:
Therese
4/25/15, 7:24 PM
#7

Vad tycker ni om four friends kattsand? Alternativt Hemfoder.se´s egna sand? De har större förpackningar till bra pris och det går åt ganska mycket sand till tre katter. Vad säger ni? :)

Torplyktans
4/25/15, 7:34 PM
#8

Four Friends har jag inte provat, Hemfoders tycket jag var för grovkornig och klumpade därför sämre.  Jag har förr alltid haft Ever Clean men den har blivit sämre (eller jag börja ställa andra krav jag vet inte ;-) Sen tyckte jag Odoor lock är bra den dammar mycket mindre än Ever Clean i alla fall.

Nu köper jag hos zooplus en mycket finkornig nästan vit sand som heter Tigerino

www.torplyktan.se

Therese
4/25/15, 7:37 PM
#9

Okej, jag kör på everclean men det kostar ju multum varje månad med tre katter så finns det bra alternativ så är det toppen. Jag skulle vilja testa Öko plus men sambon vägrar.

Jag ska kolla upp den sanden, tack!

Therese
4/25/15, 8:00 PM
#10

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/tigerino/klumpande_kattsand/347617

Vad tror du om den ?
Gick in på sidan och det finns ju hur mycket som helst, kan inte du länka den du använder? =) 

Uppdatering.. Det står att beställer man mer än 20 kg får man hämta paketet vid utlämningsställe och 30kg kattsand är varken jag eller min sambo sugna på att konka på :D

Hittade nu Tidy cats på en annan sida, åsikt om den?

Torplyktans
4/25/15, 10:18 PM
#11

http://t.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/klumpande_kattstro/tigerino/322505. Den köper jag nu. Eco life är den finkornigaste bäst klumpande eco strö jag provad hittills mest lik sand och alla katter förutom huskatten accepterade den. Men tyvärr välldigt dyr bra men ingen eco är så drygt som dem påstår tycker jag.

www.torplyktan.se

Therese
4/26/15, 12:24 AM
#12

Okej tack, det får bli den nästa gång :) Jag tänkte inte alls på att man kan beställa 15kg, var helt inne på 15*2 :P

Upp till toppen
Annons: