Annons:
Etikett02-kattungeprat
Läst 578 ggr
VampireCats
2012-10-17 19:27

Vad tycker ni?

Exempel på en blocket annons kan se ut på pris osv..

Kattunge 12veckor blandning mellan Norsk skogskatt och Bondkatt

ej Vacinerad, ej Veterinär besiktad bara avmaskad

pris 1300

Vad tkr ni om priset? säg vad du skulle ha tagit i pris.

Annons:
Katzuki
2012-10-17 20:56
#1

Jag valde 1000-2000kr eftersom jag aldrig skulle sälja en katt ovaccinerad och icke vet.besiktigad. 

Om jag skulle köpa kattungen i denna annons skulle jag begära att kattungen skulle vaccineras och besiktigas och erbjuda att betala 1500kr för katten. Detta för att det är ett bra pris för en huskatt enligt mig (oavsätt om den har en viss % ras hit eller dit).

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LaSadie
2012-10-17 21:06
#2

Värdelöst pris för ingenting. Jag skulle ta 1000-2000 kronor för kissen men då skulle jag vaccinera, chippa, besikta och troligen kastrera om jag hade den möjligheten.

Katzuki
2012-10-17 21:20
#3

Ja, jag glömde ju att kattungen självklart ska vara idmärkt också =)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LaSadie
2012-10-17 21:52
#4

Nu uttryckte jag mig fel, en fin katt får man förstås men för det priset ska mer vara med.

Labolina_73
2012-10-17 23:37
#5

jag saknar ett alternativ som är inget av det för jag skulle aldrig sälja en kattunge som inte är vaccinerad, idmärkt och vetbesiktigad.

men det är ju jag..

oavsett vad dom skriver om vilka raser det eventuellt innefattar så ser inte jag det som någonting alls,, en huskatt är en huskatt varesej den är lång eller korthårig..

låt den vara älskad för vad den är och ta inte upp en massa raser som iaf inte har någon betydelse.

men som sagt,,, jag saknar annat alternativ..

//L

Labolina_73
2012-10-17 23:39
#6

en katt oas ras behöver ju lika mycket omvårdnad, enda skillnaden är ju egentligen bara att är det en rasren kan man härleda bakåt i  ledet efter div saker som man ser som intressante… tex…

enkelt sagt.

//L

Annons:
AlexH
2012-10-18 15:33
#7

saknade alternativ som "inget av dessa" som jag aldrig skulle sälja en katt oavsett om den är registrerad raskatt eller huskatt utan att först vaccinera, besiktiga och chippa katten….

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Torplyktans
2012-10-18 20:38
#8

Håller med jag saknade ockse andra alternativ.

Skulle heller alldrig sälja en katt utan att vaccinera, chipa och besikta.

www.torplyktan.se

aggeelin
2012-10-18 22:21
#9

En katt ska kosta. Att "ge bort" katter är en del i att de behandlas som värdelösa. Men som ni säger så ska de vara besiktade cohh vaccinerade.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: