Annons:
Etikett00-bilder
Läst 1428 ggr
Tawny
10/12/12, 3:32 PM

Möt Majsan, 14år.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egentligen är hon blandras, mamman var en renrasig som blev kär i den lite otyglade bondkatten som bodde granne. Lite som i Titanic där överklasstjejen faller för den lite ruggige och världsvana driftern.

Majsan är resultatet av deras förbjudna kärlek. (Tillsammans med 3-4 syskon.)

Detta är inte på nåt sätt en kontaktannons, Majsan är nämligen asexuell efter en operation.

Hon är lite av en ensamvarg som trivs med att vara för sig själv. Ja ok då, hon hatar alla andra djur :P..

Hon är världens goaste :) Ni ser ju hur hon ligger och sover.

Om jag börjar klappa henne på magen när hon ligger så så tittar hon inte ens upp för att se vad som händer, hon bara börjar spinna och knåda lite med tassarna i luften.

Totalt trygg :)

Nu senast bodde vi högst upp i ett trevåningshus som inte hade särskilt mycket natur runt sig. Bara de vanliga stora gräsmattorna osv. Det började med att hon slutade vara ute på vintern, men sen tröttnade hon på att vara utomhus över huvud taget. Hon följde dock med ner i tvättstugan och satt i ytterdörren och spanade ut lite, men sen fick det räcka.

Jag tänkte att hon är ju lite äldre nu och är väl lite bekväm, men så flyttade vi till ett nytt ställe med mycket natur och på bottenvåningen så nu har hon börjat gå ut igen :). Hon var ute varenda natt i somras och kom hem med 1-2 möss varje dag och en fågel i veckan ungefär. Helt stolt över att bidra till flockens försörjning igen. Hon vill fortfarande att jag äter av maten, men numera har hon vant sig och förstår att jag inte vill. När hon var yngre fick jag däremot konstiga blickar och hon visade flera gånger att man skulle äta djuret genom att gå till mig och sen till djuret och bita lite i det och så tillbaks till mig osv.

Nu är det lite kallare och jag tror hon har haft en incident med en vildkatt som stryker runt här, så hon har inte varit ute så mycket de senaste nätterna.

Annons:
Tawny
10/12/12, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

är det mina paranoida inställningar och antispårningstillägg etc. som gör att jag inte kan se bilden?

ser ni den?

här kommer en till :)

FruFilur
10/12/12, 5:13 PM
#2

Jag tror det är nåt knas nånstans… Om man klickar på den lilla skuggade fyrkanten så ser man bilderna!

Vacker tös :-)

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

blondifire
10/13/12, 7:56 AM
#3

jag ser bilderna utan problem

S*Winsnes Wilda

Labolina_73
10/18/12, 5:23 PM
#4

fin katt och en fin och rolig förklaring om hur din lilla kisse beter sej.. :-D

//Linda

aggeelin
10/18/12, 10:22 PM
#5

#0 Fin bild! Sådär ligger vår Maxen oftai soffan - det ser härligt ut när de gör så!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Supersyster
10/21/12, 8:26 PM
#6

Vilken myskatt 
Min Rocky brukar ligga så på köksmattan men än är han lite nervös över magen. Han flyttade ju in i för  4 dagar sedan

Annons:
Tawny
10/22/12, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

när hon ligger på sidan, med magen "halvblottad" och jag börjar klappa henne på magen så, inte nog med att hon inte ens tittar, hon vräker upp sig helt på rygg så man ska komma åt hela magen :)

känns som det är ovanligt…

Therese
4/28/15, 8:54 AM
#8

Hon var väldigt söt :) Är hon fortfarande lika aktiv?

Upp till toppen
Annons: