Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 851 ggr
Änglakatten
2012-09-11 21:05

Fläckar kommer och går

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Thea har en mycket märklig nos, jag undrar om någon vet vad det kan bero på eller om någon varit med om samma sak.

Vanligtvis är hon ljusgrå ovanför nosen, men helt plötsligt så dyker det upp en mörk fläck där som kan vara lite varierande i form, men oftast som den pyramiden på bilden. Sen kan fläcken försvinna eller delvis försvinna på bara 15 minuter. När den försvinner delvist, så blir antingen ena halvan av nosen ljusgrå igen med en skarp kant i mitten som avdelar, eller så försvinner 3-4mm i MITTEN av fläcken och lämnar då två småpyramider på varsin sida.

Jag har kollat så det inte bara är en blöt nos eller så, men det sitter mer än så verkar det som. Mycket lustigt och jag undrar om någon vet vad detta beror på?

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Annons:
Annso_
2012-09-12 14:17
#1

Sådär blir min katt med och då är det efter att hon druckit vatten..Kan inte känna med blotta fingret att hon är blöt men ser PRECIS likadant ut..
Kan sitta en bra stund, tror hon kan ha ätit precis innan så det blir lite "fett" i vattnet precis när hon dricker

OberonsMatte
2012-09-15 11:58
#2

Ja, det där tror jag är smuts. Fett från matskål/torrfoder blandat med t.ex. snor/saliv eller vatten från vattenskålen.

Prova att gnugga lite försiktigt med ljummet vatten och t.ex. en bomulls-pad.

Sajtvärd Katter iFokus

Änglakatten
2012-09-16 18:27
#3

Då ska jag testa igen :) Trodde jag hade uteslutit det nämligen.

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Upp till toppen
Annons: