Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1457 ggr
[Ai-chan]
6/25/12, 10:33 PM

fodervärdsavtal

Undran över hur era fodervärdsavtal ser ut? Vad står det i dom?

Annons:
Annso_
6/26/12, 11:35 AM
#1

Jag har aldrig sett avtal för katt men har använt för häst och antar att det är lite samma saker :P

*Vem betalar eventuell veterinär kostnad?
*Får katten byta hem eller ska den tillbaka till ägaren om nuvarande fodervärd ej kan ha kvar den
*Skickas saker med te.x en klätterställning så kan man skriva att den ska vara i bra skick annars ska man få ersättning " självklart kommer katten/katterna klösa på den men te.x att den inte ska vara FÖRSTÖRD.
* Vilken mat ska katten äta (bra om katten är känslig i magen eller för att fodervärden ej ska börja med billiga ica mat.
* Något slags "uppsägningstid" om fodervärd ej kan ha kvar katten, kanske 1-2 veckor så inte fodervärden står med katten utanför dörren och ägaren ej kan ta emot kattern precis då.

Det här är iaf lite saker som jag skulle skriva i mitt kontrakt. Och inom häst världen brukar man skriva näsan övertydliga kontrakt med många detaljer för ägarens säkerhet och fodervärdens. Finns OFTA kryphål i kontrakt eller luddiga saker som gör att det blir osämja (har vart med om vänner som suttit i den sitsen)

Hoppas att det hjälpte något O.o men du kommer ju säkerligen få mer svar från folk som har sett just katt :)
Jag skulle dock skriva väldigt noga om jag lånar ut mina katter, det är ju mina älskade barn som ska skickas till en annan familj..

dqhh
7/8/12, 10:51 PM
#2

Hej,

När det var aktuellt för mig så sökte jag runt på nätet efter befintliga och "hittade" ett som passade mig, sen kan man ju lägga till eller ta ifrån det man inte vill ha med.

Kunde inte lägga in det som en bilaga, men om du pm:ar mig din mail så kan jag skicka en kopia till dig :)

Mvh, Sara

S*Haylow's

[Ai-chan]
7/17/12, 11:20 AM
#3

Tack för svaren.

#2 Har pmat dig nu med min e-mail.:)

Upp till toppen
Annons: